ervaringen met retour zenden van creality product

Alles over 3D print websites, winkels, reviews etc...
MB512
Netherlands

ervaringen met retour zenden van creality product

Bericht door MB512 »

Zijn er mensen die ervaring hebben met het terug sturen van een product naar creality ?

Ik ben met creality bezig om of mijn nieuwe aangekochte printer retour te sturen.
Communicatie gaat tergend langzaam.
Waarschijnlijk gaat alles via een call center en die weten echt niet waar ze over praten.
Mijn printer kwam nieuw uit de doos met een defect scherm, deze geeft allen maar pixels weer en geen beeld.
WhatsApp Image 2025-03-22 at 16.23.04.jpeg
Het gaat om een high combo waarvan het scherm vast aan het frame van de printer zit en geen kabel aan de buitenkant te zien is.
Of ik de kabel even opnieuw vast wil maken....en dan ? garantie vervallen omdat je de printer open gemaakt hebt.

Maar nogmaals , wat zijn de ervaringen hiermee van de mensen ?

MB512
Creality Ender 3 S1 pro en Sunlu filament droger.
Creality High Combo ( met CFS ).
PaulM
Belgium

Bericht door PaulM »

Ik heb mijn Creality K1 Max die net uit de doos kwam teruggestuurd daar er een defect was. Een goede week later een nieuwe geleverd. Ik heb wel via 3DJake gekocht en zij hebben alles netjes afgehandeld. Altijd super support via 3DJake. Ook al is er product iets duurder bij hen (wat meestal niet zo is) koop ik toch bij hen.
Creality K1 Max / Ultimaker 2+
Creality Space Pi dual filament dryer
Creality Halot Lite / Creality Halot One
Creality Wash&Cure UW-001 en UW-003
Revopoint Range
Software : varia 3D CAD/CAM / Cura 5.x / CrealityPrint 6.x / Chitubox Pro / Meshmixer / Fusion360 / LaserGRBL / ...
henryschippers2023
Netherlands

Bericht door henryschippers2023 »

En zoals de topic starter zij Niet zelf gaan rommelen of sleutelen aan de printer, waar is de machine overigens gekocht?
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Je eerste contact punt is de plaats van verkoop. Waar en wanneer is dat toestel gekocht

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
MB512
Netherlands

Bericht door MB512 »

Ik heb hem bij de Creality EU shop gekocht.
Vandaag bericht gehad dat de printer omgeruild word.
Zal wel een paar weken gaan duren voor ik m`n nieuwe in huis heb.
Op zich ben ik wel te spreken over de printers van Creality.
Dit word mijn 3e en eigenlijk nog nooit problemen gehad.
Laatste was de Ender 3 S1 pro en dat is nog steeds een hele goede printer.

Enfin, ik ga afwachten tot de boel omgeruild is en hopenlijk dat ik dan met multi color printen kan beginnen.
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Mooi zo. Nooit leuk als er iets niet werkt, maar als de support zijn werk doet is dat dan weer een plus punt. CR support is niet gekend om super goed te zijn.

Case and point, ik moet de pin out weten van m'n cr10 filament runout sensor. Support gemaild zeggen ze dat alle 3 pins 5V zijn (en der dus 15v doorheen geduwd wordt). Euh nee, want zonder Sense pin, hoe weet het control board dan dat er filament aanwezig is of niet. En geen ground? Ik dacht het niet.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Banditoz
Netherlands

Bericht door Banditoz »

Pinout zou je ook vanuit het mainboard kunnen herleiden. Vannhet mainboard zijn wel pinout tekeningen te vinden lijkt me.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met E3EZ, CB2 en EBB36 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Als je het originele bordje gebruikt wel ja. Maar zo makkelijk is het niet. CR mainboard ging naar transfer board, runout sensor was aangesloten op transfer board en van dat transfer bord geen pinout te vinden. Ik denk dat ik een reddit post heb gevonden, maar zit nog volop in het uitpakken na een verhuis. Dus ligt even stil.

Bambulab X1C + 4 AMS

MB512
Netherlands

Bericht door MB512 »

Kleine update over mijn geval.
Na veel email verkeer en nog meer tijd ( mede door het tijdsverschil ) is mijn printer afgelopen vrijdag ( 28-3 ) weer terug in Duitsland aangekomen.
Vandaag bericht gehad na weer de nodige emails dat DHL de nieuwe printer zaterdag of begin volgende week bezorgt, de track en trace code heb ik inmiddels ook gekregen.
Nu maar afwachten of de printer ook goed is.

Heeft dan maar een maand geduurd vanaf de koop.
Ik denk dat ik dan 1 van de geluksvogels ben als het dan eindelijk afgerond kan/gaat worden.
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Ik hoop dat de track&trace code up to date zijn dat je werkelijk op de aangegeven datum je nieuwe printer mag ontvangen .
Ik hebt al regelmatig mee gemaakt dat een parketje ergens blijft hangen , niet te hopen voor jou .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in