Hoe kan ik dit het beste printen ?
Hoe kan ik dit het beste printen ?
Ik ben bezig om een spoolwinder te printen ( credits aan BetaGallegher ).
Nu heb ik bijna alle onderdelen geprint maar ondervind problemen met de spoolshaft ( zie foto ).
Heb reeds geprobeerd dit rechtop te printen met als gevolg dat de print na een kwart finaal de mist in ging.
Op z`n zijde printen is me ook nog niet gelukt door de ruimte`s tussen de schroefdraad.
Mijn vraag dus is , hoe kan ik dit het beste printen >
Nu heb ik bijna alle onderdelen geprint maar ondervind problemen met de spoolshaft ( zie foto ).
Heb reeds geprobeerd dit rechtop te printen met als gevolg dat de print na een kwart finaal de mist in ging.
Op z`n zijde printen is me ook nog niet gelukt door de ruimte`s tussen de schroefdraad.
Mijn vraag dus is , hoe kan ik dit het beste printen >
Creality Ender 3 S1 pro en Sunlu filament droger.
Creality High Combo ( met CFS ).
Ik denk dat het probleem zit in de juiste support tussen de schroefdraad. Zo te zien is het een vierkante schroefdraad met een overhang. Je zult dus wat moeten experimenteren met verschillende vormen van support. Je kunt heel veel verschillende manieren van support opbouwen met de keuzes in het slicer menu. Die kun je dan weer in het voorbeeld goed bekijken. Vaak is het bij cirkels zo dat doordat de printlijnen 1 richting uitgaan de helft beter of goed gaat, maar 90 graden gedraaid het juist verkeerd gaat doordat er weinig ondersteuning is. Als je niet je hele object elke keer wilt printen, laat je voor testen het object door het printbed zakken tot je de schroefdraad gaat printen. Alles onder het printbed wordt toch niet geprint en voor een proef kom je dan sneller met een resultaat. Mogelijk dat boomstructuur je hier een betere ondersteuning geeft dan de standaard ondersteuning.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Geprint met boom ondersteuning.
Print is in ieder geval af,maar nog niet zoals ik wil.
Deze as is hol en bij het indraaien van de schroef die hem op zijn plaats houd scheurde de as.
Bij het printen op de Ender s1 pro was de as massief en dat zou ik nu dus ook willen.
Verders goed gelukt en in princiepen bruikbaar maar wil het netjes maken.
Dus ga ik van de week nog eens een poging wagen.
In ieder geval bedankt Rob52.
Print is in ieder geval af,maar nog niet zoals ik wil.
Deze as is hol en bij het indraaien van de schroef die hem op zijn plaats houd scheurde de as.
Bij het printen op de Ender s1 pro was de as massief en dat zou ik nu dus ook willen.
Verders goed gelukt en in princiepen bruikbaar maar wil het netjes maken.
Dus ga ik van de week nog eens een poging wagen.
In ieder geval bedankt Rob52.
Dat is dan waarschijnlijk een instelling in je slicer geweest. Als het model massief is kun je het op elke printer massief printen. Dan moet je de infill op 100% zetten.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
De eerste foto komt op mij over alsog je een probleem hebt met je z-as. De hoeveelheid filament komt op mij over alsof dat veel meer is dan voor de getoonde hoogte nodig is. Ook de eerste paar lagen van je schroefdraad lijken mij keurig gelukt (al kan ik niet door die blob heen kijken...)
Heb je de laatste tijd wel vaker iets geprint met ongeveer dezelfde hoogte?
Heb je de laatste tijd wel vaker iets geprint met ongeveer dezelfde hoogte?
Ender 5 Plus omgebouwd naar Mercury One.1 , voorzien van BigTreeTech Manta M8P V2, raspberry pi CM4, EBB36, Phaetus Rapido Hotend 2 UHF - DFR0550 display - Klipper met CANbus
Massief is wel heel extreem voor deze toepassing denk ik. Je kunt even kijken wat de infill was. Deze kun je bv ook op 30% of 50% zetten.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met E3EZ, CB2 en EBB36 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Dat kan haast niet anders omdat de 1 in cura en de andere in de creality slicer is gesneden.
Niet op die printer ( Ender s1 Pro ) , wel op de nieuwe High Combo.
We gaan eens experimenteren.
Dank voor jullie reacties...

Voor de schroefdraad zou geen support nodig moeten zijn, ik heb zelf destijds mijn spoelhouders ontworpen met ook een vrij steile draad en was gewoon zonder support rechtop staand te printen.
Groeten Hardy
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Is het iets om dit model in 2 delen te printen? In de slicer plat leggen en de helft van de hoogte onder het bed te leggen. Dat doe je met beide kanten en dan verlijmen.
Ik heb wat aanpassingen gemaakt in de slicer en ben een nieuwe poging aan het wagen.
Nu wel weer rechtop gezet met boom support.
Misschien overbodig maar dat bed slingert met zo`n snelheid heen en weer dat ik geen risico neem.
En in 2 delen printen ?, misschien dat het een oplossing is.
Eerst eens kiijken wat deze poging oplevert.
Nu wel weer rechtop gezet met boom support.
Misschien overbodig maar dat bed slingert met zo`n snelheid heen en weer dat ik geen risico neem.
En in 2 delen printen ?, misschien dat het een oplossing is.
Eerst eens kiijken wat deze poging oplevert.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in