Print layer hoogte (issue)
Print layer hoogte (issue)
Beste Allemaal,
Ik zit met een layer hoogte probleem waar ik niet uitkom.
Zie de voorbeeld foto’s in bijlage. Ik probeer een model te printen en op een of andere manier veranderd de layer hoogte tussendoor. Met als effect dat er een verschil in print kwaliteit te zien is in de buitenwand. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Ik zit met een layer hoogte probleem waar ik niet uitkom.
Zie de voorbeeld foto’s in bijlage. Ik probeer een model te printen en op een of andere manier veranderd de layer hoogte tussendoor. Met als effect dat er een verschil in print kwaliteit te zien is in de buitenwand. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:
Het zou helpen als je de foto's ook daadwerkelijk bijvoegt. Al klinkt het volgens de tekst dat je variabele laaghoogte hebt aan staan
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
-
PrintEngineer
Gebruik je Ultimaker Cura vind je de adaptive layer height onder het menu Expirimental. Staat die aangevinkt?
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
In andere slicers heb je eenzelfde optie, maar mogelijk heet die anders. Maar het is wel de oorzaak zo te zien.
Kijk even hier.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:
Lijkt me op het 1e zicht wat z-binding en extrusie problemen. Die lagen zijn netjes gelijk maar op bepaalde gedeeltes samengeperst. Op dat bovenste stuk de rechter hoek die omhoog gaat is echt eern "ramp". Je naad is niet mooi dicht, bultjes... En in het midden zitten er ook zo'n paar stukken. Volgens mij waar de z-seam telkens zit
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
Bambulab X1C + 4 AMS
Bambulab X1C + 4 AMS
Ik gebruik de creative print slicer.
Heb nu even de bambu slicer geinstalleerd en dezelfde instellingen gedaan. Het lijk nu verholpen te zijn. Dus ik denk dat het een probleem van creality print zelf is..
Ik zal morgen eens een print doen via de bambulab slicer.
Dank voor het meedenken!
Heb nu even de bambu slicer geinstalleerd en dezelfde instellingen gedaan. Het lijk nu verholpen te zijn. Dus ik denk dat het een probleem van creality print zelf is..
Ik zal morgen eens een print doen via de bambulab slicer.
Dank voor het meedenken!
-
Bambu slicer werkt toch alleen voor bambulab printers?
Als u geen bambulab printer gebruikt, waarom gebruikt u dan de Bambi slicer?
Als u geen bambulab printer gebruikt, waarom gebruikt u dan de Bambi slicer?
Omdat de meeste slicers met meerdere printer overweg kunnen . Kijk maar eens bij bambu studio hoeveel printers ze ondersteunen .
Met vriendelijke groet
Wim
Prusa mk4S
Wim
Prusa mk4S
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:
Bambu Slicer is gebaseerd op prusaslicer en orcaslicer, dus die ondersteunt net zoals prusaslicer tal van printers. Echter is die voor bepaalde functies geoptimaliseerd voor bambu printers
Bambulab X1C + 4 AMS
Bambulab X1C + 4 AMS
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in