Inactieve gebruikers in afwachting van verwijdering

Opschoning database

Heb je een opmerking rond het beheer van het forum, suggesties, of aankondigingen of wil je gewoon je ongezouten mening kwijt? Dan kan je dat hier doen.
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Inactieve gebruikers in afwachting van verwijdering

Bericht door Ch3vr0n »

Om het forum zo performant mogelijk te houden werd een controle gedaan op inactieve gebruikers. Onderstaande gebruikers lopen het risico om de account te zien verdwijnen bij een volgend onderhoud. Deze controle werd in 2 delen gedaan
  • Gebruikers geregistreerd vóór 1/1/24 EN 0 berichten op het forum
  • Geregistreerd vóór 1/1/25 EN account nog niet gedeactiveerd
Geregistreerd en inactief

Wie zijn account west te behouden dient vóór het volgend onderhoud minimaal 1 bericht hebben geplaatst

» @jakse
» @Mark
» @Lodeficus
» @Caribou
» @BorS
» @oprelo
» @Molybdeen
» @Qurzo
» @salautom
» @waussie3d
» @mika
» @fredlekx
» @rodneydeboer
» @jvt
» @Boluzz
» @nwpvr
» @Diorama-Ronald
» @Thad
» @Poxell
» @corne-1981
» @knooien
» @bloodsport21
» @SjaakB
» @GraveDigger
» @albertomb19051966
» @drejansen
» @keesk
» @3dst
» @ron273
» @Tjiepke
» @Lorenzo01
» @Petjepet
» @Coikes
» @Mars61
» @Maarten_V88
» @hlawithaar
» @JG7Dutch
» @Johan
» @Bob@1980
» @Wachttoren
» @PHD1954
» @Marnix
» @Redrooster
» @Bertje
» @een ander
» @filo
» @abs02
» @PME-printing
» @KrisVH
» @You_go
» @eussie
» @Speleonaut
» @Mcpp
» @RoKno71
» @nmnoztrk

Inactief en in afwachting van activatie

@Focuspzg@
@Ford 1974@
@Waxflax@
@pvtexhaikoo@
@Hans Verkerk@
[smention u=291]Ragesquid[smention]
[smention u=280]3Dprinternoob[smention]

Wie iemand op bovenstaande lijst kent, wordt vriendelijk aangespoord om deze persoon eens wakker te schudden :)

Feedback rond deze lijst is welkom
Bambulab X1C + 4 AMS

PrusaXL 5 Toolhead Edition

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
MB512
Netherlands

Bericht door MB512 »

Holy Crap Ch3vr0n.
Dat zijn er nogal wat.
Creality Ender 3 S1 pro en Sunlu filament droger.
Creality Hi Combo ( met CFS ).
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Dit is vrij normaal bij forums hoor.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Een 60 tal. Da's nog niet de helft van wat ik er technisch gezien kan uit flikkeren als ik de vereisten voor inactieve accounts aanpas

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Bambulab X1C + 4 AMS

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Lourens
Netherlands

Bericht door Lourens »

Ch3vr0n schreef: 31/05/25, 18:29 ...
  • Gebruikers geregistreerd vóór 1/1/24 EN 0 berichten op het forum
  • Geregistreerd vóór 1/1/25 EN account nog niet gedeactiveerd
...
Ik snap wat je bedoeld hoor.
Maar als we dit letterlijk zouden nemen, staat er héél iets anders :lol: .
De Titanic was gebouwd door professionals,
De Ark door amateurs!
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Deze hoeveelheden inactieve gebruikers ontstaat mede door aanmelders die een snelle oplossing zoeken. Die dumpen op meerdere fora tegelijk een vraag en gaan daar verder waar de eerste reactie is gegeven. En vervolgens hoor of zie je nooit meer iets en blijft de registratie uiteraard bestaan. M.i. kunnen dat soort accounts ongevraagd worden verwijderd, en zeker als het oude aanmeldingen zijn met hooguit 10 berichten van de aanmelder. En ook als je er zo mee om zou gaan houd je nog altijd een stukje vervuiling over. Een duidelijk bericht bij aanmelding over hoe je er als forum admin mee omgaat is natuurlijk ook niet verkeerd. Dan weet je bij aanmelding al dat je account wordt verwijderd als je na laten we zeggen een jaar niet opnieuw hebt ingelogd uit de gebruikerslijst verdwijnt
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Alleen is dat hier niet het geval, bovenstaande accounts hebben 0 berichten of zelfs account nog niet zelf geactiveerd

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Bambulab X1C + 4 AMS

PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Lijkt mij een eenvoudige keuze. Wie de registratie binnen 3 maanden niet heeft voltooid kan je m.i. rustig verwijderen. Kans dat die alsnog wordt voltooid is minimaal. En van accounts die wel zijn voltooid en verder niets posten zijn mee lezers of komen ook niet meer terug omdat het forum niet bied wat ze zoeken. Je kunt vast wel ergens in een logbestand zien wie de mee lezers zijn
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Ik kan enkel zien wanneer ze laatst ingelogd hebben. Die datum heb ik dus geprikt op 1/1/24 (dan is nog nog anderhalf jaar geleden, man wat gaat de tijd snel), en 0 berichten. Wie voor volgend onderhoud geen enkel bericht geplaatst heeft vliegt eruit. Dat bestaande leden er geen problemen mee hebben wou ik ff zeker weten.

Zoals in bij de opstart gezegd, ik ging een andere aanpak hanteren dan de .nl admin, hier hebben leden inzicht/inspraak :)
Bambulab X1C + 4 AMS

Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Ik ben het helemaal met PrintEngineer eens. Als je echt interesse hebt dan activeer je je account en doe je, in ieder geval een beetje, mee. Als je alleen maar wilt lezen hoef je je niet aan te melden, er zit hier niks achter een gesloten deur. Dus wat mij betreft ook gewoon zonder pardon verwijderen. Het geeft meteen een iets realistischer beeld van het aantal leden. Als iemand redelijk wat posts heeft en ineens een lange tijd niks meer van zich heeft laten horen of heeft ingelogd kan daar natuurlijk een logisch verklaring voor zijn. Maar die kunnen eventueel eenmalig met een e-mail worden benaderd.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in