HT PLA (High Temperature)
HT PLA (High Temperature)
Voor diegene die problemen hebben met het printen van ABS/ASA en toch een hogere gebruikstemperatuur willen met het gemak van PLA printen is er HT-PLA op de markt. Gebruikstemperatuur tot 110 graden Celsius (150 graden zonder belasting) en printen tot 350 mm/sec. Ik weet niet hoe lang het er al is, maar ik kwam het tegen in een e-mail die ik kreeg. Meer info vind je hier.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Maar is dat even sterk als ABS/ASA? Je gebruikt een bepaald type filament toch niet omdat je op een bepaalde tempratuur wilt printen maar omdat je de specificaties van het filament wilt toepassen?
Ender 5 Plus omgebouwd naar Mercury One.1 , voorzien van BigTreeTech Manta M8P V2, raspberry pi CM4, EBB36, Phaetus Rapido Hotend 2 UHF - DFR0550 display - Klipper met CANbus
De printtemperatuur is dezelfde als PLA, maar de gebruikstemperatuur is veel hoger dan gewoon PLA(+). Bij gewoon PLA ligt de glastemperatuur op ca. 60 graden bij HT PLA zou dat dus veel hoger zijn. Of dat dan die 110 of 150 graden is laat ik even in het midden. Wat de sterkte is heb ik zo geen gegevens van, maar misschien staan die wel ergens op de website van de fabrikant.Puffeltje schreef: 04/08/25, 11:38 Je gebruikt een bepaald type filament toch niet omdat je op een bepaalde tempratuur wilt printen
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
oei, verkeerd gelezen. Je hebt het over gebruiktstemperatuur en niet over verbruikstemperatuur. Het menselijke brein leest weer eens wat het wil lezen....
Ender 5 Plus omgebouwd naar Mercury One.1 , voorzien van BigTreeTech Manta M8P V2, raspberry pi CM4, EBB36, Phaetus Rapido Hotend 2 UHF - DFR0550 display - Klipper met CANbus
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in