Probleem met Cura slicer

Ben je nieuw? Wil je jezelf voorstellen, dan is dit het ideale plekje!
Jarry
Netherlands

Probleem met Cura slicer

Bericht door Jarry »

Ik gebruik twee slicers. Een is Cura, ik begreep een van de meest gebruikte slicers. De andere is de Creality slicer, die ik kreeg bij de aanschaf van de printer.
De Cura slicer, zoals ik hem heb, vertoont een merkwaardige eigenschap: de verschuiving van de oorsprong van het assensysteem. Ik gebruik Fusion als mijn modelbouwer. Als ik een model heb gemaakt en ik produceer een STL bestand dat ik vervolgens in Cura introduceer, staat de oorsprong van het assensysteem in het midden van het printbed. Als ik vervolgens de gcode invoer in de printer, staat plotseling de oorsprong in de linker onderhoek en de coördinaten worden niet veranderd. Met andere woorden de printer begint maar een kwart van het ontwerp te printen, de rechter bovenkwart. Dit, aannemende dat het assenkruis in het midden van het ontwerp stond. Bij kleinere modellen kan ik in Cura het ontwerp richting de rechter bovenhoek schuiven, en dan wordt het keurig geprint. Maar grotere modellen kun je niet ver genoeg verschuiven.
Ik heb me lam gezocht naar een instelling in Cura waarmee ik dit kan verhelpen, maar niets gevonden. Ik heb zelfs pogingen ondernomen om zelf iets in de gcode te veranderen. Ik ben totaal nieuw in de gcode, dus ik moest eerst wat leren. Maar niets hielp. Ik las dat de code M206 gebruikt kan worden om het assensysteem te verplaatsen en bij de beschrijvingen die ik er bij zag zou dat ook betekenen dat daarmee de print verschoven wordt. Om precies te zijn, ik voegde de M206 X110 Y110 toe, dat zou het moeten doen. Maar het gaf geen verschil. Bij de verschillende tutorials hierover zag ik ook dat dit niet verwonderlijk is, want de coördinaten worden gecorrigeerd voor de verschuiving van het assenkruis, met de toevoeging: tot dit weer veranderd wordt. En die laatste opmerking zegt mij niets. Weet niet hoe ik dat kan veranderen. Er waren verschillende andere codes die ik geprobeerd heb, alle met hetzelfde resultaat.
Wat ik niet begrijp is dat ik een dergelijk probleem met een zeer populaire slicer heb. Of ik doe iets heel stoms, of mijn versie vertoont een rare fout. Het meest waarschijnlijk is dan natuurlijk het eerste.
Het is geen echt probleem natuurlijk, omdat ik de Creality slicer kan gebruiken, die vertoont dit probleem niet. En ik begreep dat er nog veel meer slicers zijn, waarvan ik er nog geen heb geprobeerd.
Maar het Cura probleem intrigeert me. Ben ik nou de enige die dat heeft? Ik heb er nog niet eerder over kunnen lezen.
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Heb je de juiste printer in Cura geïnstalleerd met de juiste parameters? Sommige printers beginnen in het midden anderen op een hoek.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Misschien is het handig om eerst te vermelden over welke printer we het hier hebben
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Met vriendelijke groet
Wim

Prusa Core One .
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community