krimpen JST-PH connectoren
krimpen JST-PH connectoren
Mijn rol ASA blijkt te stomen als hij uit de nozzle komt; die gaat dus even 6 uur de droger in.
In die tijd ga ik mijn bekabeling een beetje opknappen, enkele kabeltjes zijn wel erg lang (of op een houtje-touwtje manier opgebouwd om dingen uit te kunnen testen).
Enkele snoertjes moeten voorzien worden van JST-PH connectoren. Deze zijn net een slag kleiner als de JST-XH connectoren. Het krimpen van JST-XH heb ik wel (redelijk) goed in de vingers. Het gebeurt maar zelden dat ik een connector opnieuw moet knijpen.
Heb ik voor JST-PH een andere krimptang nodig, of moet het ook met de tang voor JST-XH gaan?
In die tijd ga ik mijn bekabeling een beetje opknappen, enkele kabeltjes zijn wel erg lang (of op een houtje-touwtje manier opgebouwd om dingen uit te kunnen testen).
Enkele snoertjes moeten voorzien worden van JST-PH connectoren. Deze zijn net een slag kleiner als de JST-XH connectoren. Het krimpen van JST-XH heb ik wel (redelijk) goed in de vingers. Het gebeurt maar zelden dat ik een connector opnieuw moet knijpen.
Heb ik voor JST-PH een andere krimptang nodig, of moet het ook met de tang voor JST-XH gaan?
Ender 5 Plus omgebouwd naar Mercury One.1 , voorzien van BigTreeTech Manta M8P V2, raspberry pi CM4, EBB36, Phaetus Rapido Hotend 2 UHF - DFR0550 display - Klipper met CANbus
Volgen mij kun je gewoon kun je gewoon een JST-krimptang gebruiken .
https://fongkit.com/jst-xh-connector-ca ... ectronics/
https://fongkit.com/jst-xh-connector-ca ... ectronics/
Met vriendelijke groet
Wim
Prusa Core One .
Wim
Prusa Core One .
De maten liggen dicht bij elkaar, maar ze zijn anders en het ligt aan de tang die je hebt. Sommige tangen kunnen ze beide aan, maar de ene tang krimpt de ene soort beter en de andere tang de andere weer. Dus in principe heb je voor elk type een eigen tang nodig. Maar vaak kun je de bekken van de tang vervangen en alleen die kopen. Ali staat er vol van. Hangt ook weer een beetje van de tang af welke je moet hebben en of ze dus uitwisselbaar zijn. Mooiste is dus 2 aparte tangen of één tang met verwisselbare bekken. Als je al iets hebt liggen kun je het natuurlijk gewoon uitproberen. Is het naar je zin dan is er niks aan de hand.
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
zojuist uitgeprobeerd: mijn huidige tang laat het krimpgedeelte wat de isolatie vastzet net even te breed. Met een punttangetje even wat bijgebogen maar is niet echt ideaal, maar voor nu even geholpen.
Kortom: bij ALIE even gekeken voor een andere tang. Zie er eentje staan voor 6,79. Die stop ik in mijn mandje, log in, is de tang opeens 9,49 ........
Kortom: bij ALIE even gekeken voor een andere tang. Zie er eentje staan voor 6,79. Die stop ik in mijn mandje, log in, is de tang opeens 9,49 ........
Ender 5 Plus omgebouwd naar Mercury One.1 , voorzien van BigTreeTech Manta M8P V2, raspberry pi CM4, EBB36, Phaetus Rapido Hotend 2 UHF - DFR0550 display - Klipper met CANbus
Ik hebt deze tang https://nl.aliexpress.com/item/10050094 ... pt=glo2nld
en ben er zeer tevreden over .
en ben er zeer tevreden over .
Met vriendelijke groet
Wim
Prusa Core One .
Wim
Prusa Core One .
Dat gebeurt wel vaker. Er staat dan bijvoorbeeld bij voor "First customers" en als je dan naar het mandje gaat blijkt dat jij allang bij Ali koopt en geen eerste klant bent en krijg je de hogere prijs. Maar er zijn meer voorbeelden van. Maar meestal is Ali toch altijd nog goedkoper en tegenwoordig met ongeveer een week in huis, is het allemaal zo erg nog niet.Puffeltje schreef: 03/01/26, 20:36 Zie er eentje staan voor 6,79. Die stop ik in mijn mandje, log in, is de tang opeens 9,49 ........
Toegevoegd in 11 uren 5 minuten 13 secondes:
Het kan ook zijn, wat veel vaker het geval is, dat je pas bij meer dan 10 euro bestelling gratis verzending hebt en dat die extra kosten verzendkosten zijn. Verzendkosten zijn vaak 1,99 maar wil ook nog wel eens verschillen.
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Zo'n tang koop je maar een keer in je leven als het goed is .Puffeltje schreef: 03/01/26, 20:36 Kortom: bij ALIE even gekeken voor een andere tang. Zie er eentje staan voor 6,79. Die stop ik in mijn mandje, log in, is de tang opeens 9,49 ........
En als je zo'n tang in Nederland koopt ben je het meervoudige voor kwijt .
Met vriendelijke groet
Wim
Prusa Core One .
Wim
Prusa Core One .
Tang ziet er goed uit. Tang is besteld, kunnen mijn huidige tangen straks bij het reserve gereedschap, of ik maak er een ander blij mee.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in