Voorstellen

Ben je nieuw? Wil je jezelf voorstellen, dan is dit het ideale plekje!
RonCharleson
Belgium

Voorstellen

Bericht door RonCharleson »

Hoi iedereen,

De printer is nog niet gekocht, maar dat gaat binnen enkele weken wel beslist worden.

Ik heb ondertussen al heel wat 3D-printer-filmpjes gekeken op Youtube en het begint me duidelijk te worden dat het een Bambulab P2S + AMS 2 Pro gaat worden. Mij gaat het vooral om het gebruiksgemak en niet zozeer om echt de allerbeste prijs-kwaliteit te hebben.

Ik lig er niet direct wakker van dat het Chinees is. Plannen om echt "in" de "stuurcodes" te gaan kijken heb ik toch niet.
Op wat langere termijn zie ik mezelf wel bepaalde (vrije) ontwerpen van anderen aanpassen naar mijn smaak in een 3D-tekenprogramma. Later volgen hopelijk ook wat kleinere eenvoudigere dingen die ik volledig zelf zal moeten uittekenen.

Mijn eerste bezorgdheid is natuurlijk waar ik best mijn printer kan kopen. Een printer van 750 € is niet direct een wegwerp-product. Bij kleine mechanische problemen met de printer zelf, gaat me dat best wel lukken om uit te zoeken wat er mis loopt (via filmpjes, instructies, ... ook al is dit in het Engels). Maar bij wat grotere problemen, wat dan?

Doe ik de aankoop bij de (Belgische) officiële dealer of bij een andere niet-officiële dealer, of bij Bambulab EU online zelf? Wie heeft ervaring bij de dienst-na-verkoop bij Bambulab EU ? Wie heeft ervaring bij een Belgische verkoper?

Groeten,
Ronny
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

RonCharleson schreef: 24/01/26, 14:34 Mijn eerste bezorgdheid is natuurlijk waar ik best mijn printer kan kopen. Een printer van 750 € is niet direct een wegwerp-product.
Als je voor zekerheid gaat dan zou ik voor een gerenommeerd bedrijf in de eigen regio gaan. Kijk eens wat de recensies zijn van de leverancier. Je betaalt misschien iets meer, maar het communiceert over het algemeen makkelijker en het geeft je waarschijnlijk wat meer gemoedsrust.
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Hoi Ronny,
Leuk dat je een oog hebt laten vallen op een Bambu Lab printer .
Je zal er zeker veel plezier van krijgen en niet te hopen dat je er een keer aan moet sleutelen want dat is voor een leek bijna niet de doen .
Op Tweakers staat genoeg over geschreven .
Suc6 .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa Core One .
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Wim62 schreef: 24/01/26, 15:54 niet te hopen dat je er een keer aan moet sleutelen want dat is voor een leek bijna niet de doen
Dat noemen ze een uitdaging ...... :lol:
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Voor de een is het een lust en voor de ander een last .
En waarom kopen mensen een Bambu het ie plug&play .
Ik doe graag sleutelen en ook printen daarom hebt ik er een .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa Core One .
Dirk
Belgium

Bericht door Dirk »

Niet echt dichtbij de deur, je bent blijkbaar Hasselt of omgeving, maar ik heb wel hele goede ervaringen met de sponsor van dit forum.
Geeft duidelijke uitleg, informatie en hulp indien nodig, echt in mijn ogen een top bedrijf waar de klant nog een duidelijke waarde heeft en geen nummer is in de rij, zoals bij velen wel het geval kan zijn.
Simpelweg :
https://www.3dsupplies.be/
Ender 5 plus origineel, dat hoor je :mrgreen:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in