Kleurinconsistentie Sunlu (wit) PLA+
Kleurinconsistentie Sunlu (wit) PLA+
Ik ben bezig met wat witte prints. Aangezien je makkelijk met de AMS kunt door printen met de volgende gelijkwaardige rol als de eerste op is, die gelijk geladen.
Maar nu blijkt dus dat vooral de witte PLA+ van Sunlu echt afwijkend is. Het ene is wel wit zoals ik gewend was. Deze was van m'n eerste bestelling, het andere is meer transparant en meer richting grijs, dit is van een nabestelling. Nu is het in dit geval niet dramatisch, het gaat om wat speelgoed voor kleinkinderen. Maar als je deze wissel in één print hebt waarbij je de kleur perse wel gelijk wilt hebben dan moet je dus echt op het batchnummer letten. Wat speurwerk meldt dat dit kennelijk bij andere kleuren ook aan de orde al zou dat wat minder zijn. Zwart geeft de minste verschillen. Het is iets dat ik bij eSun nog nooit heb gehad. Ik krijg dan toch een beetje het gevoel van goedkoop is duurkoop, zeker als ik de andere ervaring van de slechte hechting (zelfs onderling van eigen merk) erbij optel. Het is toch iets dat ik in het achterhoofd houd bij een eventuele volgende bestelling. Voorlopig heb ik genoeg voorraad, dus in dat geval weer even op de aanbiedingen op Amazon letten.
In werkelijkheid is het nog duidelijker dan op de foto. Het speelgoed waar het omgaat, volg deze link.
Maar nu blijkt dus dat vooral de witte PLA+ van Sunlu echt afwijkend is. Het ene is wel wit zoals ik gewend was. Deze was van m'n eerste bestelling, het andere is meer transparant en meer richting grijs, dit is van een nabestelling. Nu is het in dit geval niet dramatisch, het gaat om wat speelgoed voor kleinkinderen. Maar als je deze wissel in één print hebt waarbij je de kleur perse wel gelijk wilt hebben dan moet je dus echt op het batchnummer letten. Wat speurwerk meldt dat dit kennelijk bij andere kleuren ook aan de orde al zou dat wat minder zijn. Zwart geeft de minste verschillen. Het is iets dat ik bij eSun nog nooit heb gehad. Ik krijg dan toch een beetje het gevoel van goedkoop is duurkoop, zeker als ik de andere ervaring van de slechte hechting (zelfs onderling van eigen merk) erbij optel. Het is toch iets dat ik in het achterhoofd houd bij een eventuele volgende bestelling. Voorlopig heb ik genoeg voorraad, dus in dat geval weer even op de aanbiedingen op Amazon letten.
In werkelijkheid is het nog duidelijker dan op de foto. Het speelgoed waar het omgaat, volg deze link.
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Een soort gelijk probleem heb ik een paar jaar terug ook gehad, toen ik een grote (model)bungalow aan het printen was. Het ging om een tiental rollen creme-wit filament.
Halverwege ontdekte ik ook kleurverschil. Balen natuurlijk, want was goed zichtbaar.
Na een telefoontje naar 123 konden zij mij gelukkig nog meerdere rollen leveren met het zelfde oorspronkelijke batchnummer.
Vraag bij een grote hoeveelheid filament altijd om een gelijk batchnummer te leveren.
Halverwege ontdekte ik ook kleurverschil. Balen natuurlijk, want was goed zichtbaar.
Na een telefoontje naar 123 konden zij mij gelukkig nog meerdere rollen leveren met het zelfde oorspronkelijke batchnummer.
Vraag bij een grote hoeveelheid filament altijd om een gelijk batchnummer te leveren.
Groeten uit Hoogeveen.
3 Printers: Artillery Genius, Anycubic Kobra 3 combo en een Elegoo Neptune 4 plus
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical Creator 6.0.3 en Cura 5.6.0
3 Printers: Artillery Genius, Anycubic Kobra 3 combo en een Elegoo Neptune 4 plus
Het is net als bij behangpapier, daar moet je ook altijd uit hetzelfde batchnummer combineren. Maar ik dacht dat ze dit soort dingen bij filament toch wel net zo onder de knie zouden hebben als het mengen van verf. Maar kennelijk doet de ene fabrikant dat toch beter dan de andere. Als je er aan denkt kun je er rekening mee houden. Maar als je via Ali of Amazon bestelt dan weet je niet of je ook alles uit 1 batch kunt verwachten.
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Dan kan goedkoop wel eens duurkoop worden. 

Groeten uit Hoogeveen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in