Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:
Stapje voor stapje kom je verder.Orcabot v0.43 Onderwerp is opgelost
-
PrintEngineer

Inderdaad, alles in kleine stapjes. En gelukkig heb ik geduld en mag het best even duren voordat ik weer kan printen
Voor de duurtest ben ik nu de datalogger en temperatuursensoren aan het voorbereiden. Van een gedegen test zijn gewoon meetgegevens die achteraf kunt analyseren. Daar hecht ik in mijn geval veel waarde aan, mede omdat het hier om een eigen ontwikkeling gaat die in het ergste geval brandgevaar kan opleveren. Daar zijn op Internet legio voorbeelden van te vinden. Zover wil ik het dus niet laten komen, dus meten is weten en de veiligheid blijft altijd voorop staan. Dan print ik liever niet en zorg eerst voor een goed getest geheel
Voor de duurtest ben ik nu de datalogger en temperatuursensoren aan het voorbereiden. Van een gedegen test zijn gewoon meetgegevens die achteraf kunt analyseren. Daar hecht ik in mijn geval veel waarde aan, mede omdat het hier om een eigen ontwikkeling gaat die in het ergste geval brandgevaar kan opleveren. Daar zijn op Internet legio voorbeelden van te vinden. Zover wil ik het dus niet laten komen, dus meten is weten en de veiligheid blijft altijd voorop staan. Dan print ik liever niet en zorg eerst voor een goed getest geheel
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Je kunt voor de veiligheid altijd nog een smeltzekering (300 graden of zo) overwegen.
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
PrintEngineer

Een smeltzekering is het overwegen waard, maar liever zou ik beveiligen op basis van de gemeten temperaturen. Bijvoorbeeld een onafhankelijke temperatuurmeting op het heatblock die doormiddel van een temperatuurregelaar een relais aan de 230V kant laat afvallen voor als het echt fout gaat. Dus een volledige shutdown waarbij de voedingsspanning wordt onderbroken en ook niet meer kan opkomen zonder menselijk handelen. Anyway, eerst maar eens afwachten hoe dit knutselwerk door de duurtest komt,en dan verder nadenken over additionele beveiligingen
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Als je de smeltzekering opneemt in voedingscircuit (eventueel met een relais) dan gaat de printer ook helemaal uit en niet meer aan. Je kunt ook andere zekeringen en een combinatie van een houd-contact een relais erin opnemen. Nadeel van een houd-contact relais is, dat je altijd eerst een knop ingedrukt moet houden om het relais bevestigd te krijgen. Maar hoe je het ook uiteindelijk doet, er zijn legio manieren om de veiligheid te garanderen.
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in