Al maanden kijk ik op het internet of ik ergens een nieuwe batch kan kopen (een stuk of vijf rollen) in Sunny Orange, maar het lijkt erop dat er niets naar Europa wordt uitgeleverd. (Sinds eind december afgelopen jaar, zo lijkt het...)
Zijn er meer mensen die dat hebben gemerkt? Zwart en wit is er genoeg, maar van de kleurtjes bijna niets. En (Sunny) Organge al helemaal niet. Ook Sunlu (moedermerk Jayo) heeft Sunny Orange nooit in voorraad. Weird. Waarom zou je geen kleuren en wel zwart en wit kunnen kopen?
Voor de gok heb ik dan maar een 5-pak Geetech Orange PETG gekocht op Ome Ali. Eerste indruk: minder goed op de rol gewikkeld, print een fractie onregelmatiger, en is wat roder en doorzichtiger. De printer (X1C) calibreert het goed genoeg, maar het is wel iets minder (opervlaktes zijn wat onregelmatiger, en ik heb het idee dat de samenstelling van het filament niet altijd even constant is, ondanks het drogen stringt het een stuk meer, en de kleur is minder 'verzadigd' ie. het materiaal is iets transaparanter).
Eens zien hoe dit afloopt... PETG GeeTech Orange (15 uur gedroogd in een Ams-HT, was het vergeten er uit te halen