@Wim62 Waarom denk jij dat ik
drie printers gebruik? Ik wissel nooit van nozzle.
@Rob52 Uit wat ik lees en zie op You Tube begrijp ik wel dat het de goden verzoeken is met zo'n 0,1 mm nozzle.
Het gaat bij mij om zeer kleine afmetingen, dus die langere printtijd is niet van belang. Belangrijker voor mij is dat de geprinte vorm minder afwijkt van het getekende voorwerp. Bij kleine details nemen de afwijkingen kwadratisch toe en dat is in de werktuigbouw een regelrechte ramp.
Vandaar mijn zoektocht naar een oplossing om iets kleins een beetje nauwkeurig te kunnen printen.
Jullie zullen wel kunnen bedenken dat bij gebruik van een 0,1 mm nozzle toch weer de grens bereikt zal worden en dan wil je nog kleiner.
Het houdt een keer op natuurlijk. Er zijn meer oplossingen mogelijk. Het vergroten van de schaal waarin je (model)bouwt. Dat geeft wel wat lucht in de detaillering, maar vergt weer meer ruimte en materiaal.
Met minder tevreden zijn is beter, echter dat is niet voor iedereen weggelegd.
De huidige uitdaging is het bouwen van een 7-segment display dat als lijnnummer bovenop mijn model tram (1:50) moet komen. Voor en achter.
Het hele ding is 5 x 6 x 4 mm en daar moeten dus 7 ledjes 0402 (1x0,5mm) in gaan branden. Die ledjes zijn al voorzien van bedrading door oom Ali.
Aan mij de eer om die 2 x 14 draden 0,3 mm/st door de tram naar de microcontroller te brengen en daar aan te sluiten.
Als een elektronisch bestuurbaar lijnnummer niet haalbaar is, mechanisch is helemaal niet te doen voor mij, kan het gewoon een vast nummer worden. Daar is ook mee te leven. Het vergt een iets andere spoorbaan en meer trams.

Komt goed.
Groeten uit Hoogeveen.
3 Printers: Artillery Genius, Anycubic Kobra 3 combo en een Elegoo Neptune 4 plus
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical Creator 6.0.3 en Cura 5.6.0