Invoerrechten China

Algemeen forum
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Er valt weinig te vergelijken meer. ALLES dat uit China komt en niet wordt geleverd uit een Europees magazijn, valt hieronder. Het is ook nog eens een Europese heffing, zowel de 3 euro als straks de 2 euro. Dus het maakt ook niet uit in welk land je de bestelling doet. Het geld gaat ook niet naar Nederland, maar naar Brussel. Enige waar je vergelijking nog enigszins zinvol is, is op Ali zelf. Daar zitten nu soms grote onderlinge verschillen in en dat zal wel zo blijven. De "grote truc" waar nog voordeel mee valt te behalen zijn de bundels, want die worden als 1 stuk belast. Dat zullen ze in China dan ook wel goed gebruiken.

En je hoeft het schip niet in te gaan, want voor je afrekent zie je wat je moet betalen.

Bericht van 8 juni in de berichten box van Ali:

Vriendelijke herinnering: Er resteren nog slechts enkele dagen voordat het nieuwe EU-tariefbeleid op 15 juni in werking treedt. Alle bestellingen die na deze datum worden geplaatst, zijn onderworpen aan extra douanerechten, waardoor uw inkoopkosten stijgen. Onze grote actie loopt ten einde. Beveilig uw bestellingen nu om de huidige gunstige tarieven vast te zetten.
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Ali heeft ook dependance in Europa geld dat daar dan ook voor ? deze zijn meestal wel iets duurder .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa Core One + .
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Ze zijn duurder omdat er al invoerrechten en BTW over zijn betaald. Waarschijnlijk zullen ze de voorraden in Europese magazijnen wel gaan uitbreiden omdat dit uiteindelijk goedkoper wordt dan bestellingen rechtstreeks uit China. Nu betaal je niks extra's als je een bestelling direct uit een Europees magazijn krijgt, en dat blijft ook zo. Nu was rechtstreeks uit China meestal goedkoper, straks wordt uit een Europees magazijn waarschijnlijk goedkoper. Alleen maar hopen dat ze het assortiment behoorlijk uitbreiden dat uit die magazijnen kan worden geleverd.
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Er zijn kleinere initiatieven die bulkpakketten uit China naar Nederland laten komen. Die pakketten bestaan uit vele kleine pakketjes en gaan als één product (b.v. 250 USB-C kabels in één bundel) door de douane. Eenmaal bij de groot import ontvanger worden alle losse pakketjes (uit die grote bundel) gesorteerd en naar de afzonderlijke ontvangers (particulieren) verzonden. Hoe lang dat goed gaat is natuurlijk de vraag. Maar het zou best eens door de mazen van van de nieuwe wetgeving kunnen glippen
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Lijkt me niet dat dat het verdienmodel gaat worden. Als ik iets bestel ga ik dat niet in bulk met anderen doen. En vaak bestel ik meerdere dingen tegelijk dus dan gaat dat ook niet op. Misschien dat het voor een enkel ding werkt, zoals op een forum met een gezamenlijke inkoop, maar ik zie dat niet zo snel daarbuiten gebeuren. Als ik boven de 10 euro bij Ali bestel wordt het gratis verzonden. Zou ik het uit zo'n bulk moeten krijgen dan zal er iemand in Nederland al die losse pakketjes moeten herinpakken, labelen en frankeren. Dat kost tijd en materiaal en zal ook betaald moeten worden. En je kent onderhand de Nederlands (PostNL) tarieven, dus daar word je ook niet vrolijk van. Gaat het niet worden.
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Mij gaat het niet tegenhouden. Ik ben voor een projectje in de markt voor een panda touch/ktouch (essentieel hetzelfde ding, gewoon een ander firmware image preflashed). Op de BTT website en ali is dat ding voor rond de 50€ te vinden. Kijk ik via hagglezon.com (handige websites als je 10 tal EU amazon websites tegelijk wil vergelijken qua prijs) dan is dat ding niet te vinden voor minder dan 90+ € dus bijna 2x zo duur, ze mogen nog 20€ aan taks opleggen dan zit ik nog maar aan 70€ en nog altijd 20€ goedkoper dan op gelijk welke EU amazon website.

Keuze snel gemaakt.
Bambulab X1C + 4 AMS | TE KOOP

PrusaXL 5 Toolhead Edition
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Bij een product van 50 euro is het ook niet zo'n belasting, 6%. Maar als je een kabeltje van 1 euro wilt kopen dan is het ineens een opslag van 300%.
PrintEngineer
Netherlands

Waar ik nu over schreef zijn al in China gadresseerde pakketjes die in een bulk pakket worden verzonden. Eenmaal in Nederland worden die pakketjes alleen nog doorgestuurd. De truc die hier word toegepast is dat het maar een soort artikel mag zijn die als grootverpakking door de douane wordt geloodst. Nu gaf ik als voorbeeld USB-C kabeltjes, maar dat kunnen natuurlijk ook koffiezetapparaten of robotstofzuigers zijn. Zolang het maar een soort artikel in bulk betreft
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

PrintEngineer schreef: 12/06/26, 19:14 maar dat kunnen natuurlijk ook koffiezetapparaten of robotstofzuigers zijn.
En juist daar maakt het niet zoveel uit. Op een bedrag van 60 euro is die 3 euro "maar" 5% verhoging.
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Ali heeft ook dependance in Europa , en die prijzen zijn iets hoger . En alleen gaan ze nu ook kleinere artikelen aan toevoegen .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa Core One + .
PrintEngineer
Netherlands

En dat om een Amerikaanse president waarvoor iedereen in z 'n broek schijt te pleasen. Sorry voor het taalgebruik
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in