Qidi plus 4 outline deels geroteerd bij printen

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
petervg
Belgium

Qidi plus 4 outline deels geroteerd bij printen

Bericht door petervg »

Hoi Hoi,

ik heb een Qidi plus 4 die ik al een tijdje heb maar met vrij oude software. Vandaag update gedaan naar 1.7.1 maar ik heb nu een vreemd probleem.
Ik probeer een groot maar relatief eenvoudig stuk te printen, maar de printer roteert de binnen- en buitenwanden. Het is moeilijk uit te leggen, maar heb een paar fotos:

Dit is het stuk dat ik probeer te printen (of toch de eerste lagen). Voordat ik de software update deed printte dit gisteren probleemloos:
5.png
Vandaag deed ik de update naar 1.7.1, maar nu roteert de printer consistent de buitenwanden. Een paar staan er nog op de juiste plaats (aangeduid in de rode rechthoek) maar de anderen lopen dwars door het binnenwerk.
1.png
Nog een tweede keer geprobeerd:
2.png
Als ik kijk naar de gcode preview ziet er echter alles prima uit:
4.png
3.png
- Printer is na de firmware update uit gezet en terug opgestart
- Het is niet zo dat er motoren stappen verliezen. De printer stuurt dit effectief zo aan. Hij doet dit over meerdere lagen en het moment dat hij afwijkt van het pad dat hij zou moeten volgen zijn de assen relatief traag aan het draaien (buitenwanden worden langzamer dan de infill geprint).
- Toch voor de zekerheid alle assen nog eens gesmeerd. Alles loopt vlot los.
- De file dit ik print is exact dezelfde die ik gisteren printte voordat ik de firmware update deed. Gisteren liep dit prima.

Dus ik loop nu even helemaal vast. Het enige wat ik veranderde is de firmware update, calibratie van de accelerometer en bed mesh opmeten. De file zelf is gewoon een reprint van wat ik gisteren deed en toen deed'ie het prima.

Iemand enig idee in welke richting ik hier moet zoeken?
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Je zou eerst eens een andere print kunnen proberen die je al eerder hebt geprint en kijken of je daar dezelfde problemen krijgt. En de meest voor de hand liggende oplossing is natuurlijk terug gaan naar de vorige versie firmware. Het kan zijn dat je firmware corrupt is. Dus je zou nog een keertje opnieuw kunnen downloaden en opnieuw op de printer zetten. Geeft dat geen resultaat, dan lekker terug naar de vorige versie. Ik weet natuurlijk de reden van de update niet, maar if it ain't broke, don't fix it gaat vaak nog steeds op.
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Terug naar “3D-printer specifieke vragen”