Onderhoud 20/09/26 Afgerond

Heb je een opmerking rond het beheer van het forum, suggesties, of aankondigingen of wil je gewoon je ongezouten mening kwijt? Dan kan je dat hier doen.
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Onderhoud 20/09/26 Afgerond

Bericht door Ch3vr0n »

Uitgevoerd:

- phpbb update naar 3.3.17
- dozijn extensies bijgewerkt

Maar beste van alles: De server zelf waar het forum op draait een fysieke hardware & software update gegeven! Het heeft wat voeten in de aarde gehad deze keer want ik moest een backup terugzetten van vanacht want een specifieke extensie zorgde voor problemen tijdens de update en dat werd met succes aangepakt en ook geüpdate. De backup van vannacht dateert van 00.30u. Helaas is daarbij dus dus een klein dataverlies mee gepaard tussen 00.30 en afronden forum update.

Voor de geïnteresseerden:

Oude hardware:

CPU: Intel Xeon Gold 6230 (20 cores / 40 threads, 2,10 GHz basis, boost tot 3,90 GHz, 27,5 MB L3-cache)
Geheugen: DDR4-2666 / DDR4-2933 Registered ECC (4gb)
Opslag: Enterprise SATA SSD (zoals Samsung PM883, Micron 5300 PRO en Intel D3-S4510) in redundant storage cluster

NIEUWE hardware:

CPU: AMD EPYC 9355P (Zen 5), 32 cores / 64 threads, 3,55 GHz basis, boost tot 4,4 GHz, 256 MB L3-cache
Geheugen: DDR5-6400 registered ECC (15gb)
Opslag: Enterprise NVMe (Western Digital Ultrastar DC SN655 / Micron 7450 PRO)

De cpu alleen al is een kleine 180% sneller :)

Ook het OS van de software heeft een upgrade ondergaan al was dat niet specifiek voor het forum (dat was een server upgrade voor de firma die server primair gebruikt en ik tech support voor ben) en dus leuk het forum op draai. Misschien hadden jullie het al gemerkt maar het bezoeken van het forum EN het openen van gaat een pak sneller want de nieuwe komt ook met LiteSpeed die server based caching verzorgd en alles dus gigantisch snel kan weergeven.
Bambulab X1C + 4 AMS | TE KOOP

PrusaXL 5 Toolhead Edition
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Ch3vr0n schreef: 20/09/26, 18:47 De cpu alleen al is een kleine 180% sneller
Lekker snel, maar dat mag ook wel voor dat geld :roll: Even gekeken wat hij t.o.v. de mijne thuis doet. +227%, maar ik weet me er nog mee te redden, al heb ik al wel eens naar een upgrade gekeken.
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Laat ons zeggen dat als het van de forum donaties afhing (en hierbij wil ik absoluut geen druk zetten op donaties, dit is puur ter info) dat de huidige totale ontvangen donaties 3/4 van 1 maand van de server kost de zouden dekken :p. Handig als ik die kost niet moet dragen ;)
Bambulab X1C + 4 AMS | TE KOOP

PrusaXL 5 Toolhead Edition
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in