Filament guide & Dust cleaner remix gevraagd Onderwerp is opgelost

Wie kan dit voor me remixen?

Wil je een specifiek bestand delen enkel onder de gebruikers van dit forum, of zoek je een specifiek 3d model bestand dan is dit de plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 1 year en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#21

Bericht door Ch3vr0n »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Die dingen zijn niet 100% cirkelvormig zoals op de foto's maar hebben een platte kant boven en onderaan. Als ik dat ding opmeet wanneer die stofdoos ligt zoals foto 3 van de aliexpress link dan heb je zo'n 18mm van boven tot onder (de platte kanten) en van links naar rechts (de kant met het sluitmechanisme) 19mm. Dus ik denk met een diameter van 19mm dat die stofvangers nergens heen gaan.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#22

Bericht door Rob52 »

Ik had in de tussentijd het gat al 4 mm opgeschoven, dus mogelijk dat deze al meer in de buurt komt.

Filamentguide-dust5_fixed.stl
(159.85 KiB) 44 keer gedownload
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#23

Bericht door Ch3vr0n »

Netjes, dan gaat die morgen de printer in! Ik hou jullie op de hoogte. Tot later mensen!
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 282
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#24

Bericht door 3DWim »

Maten en STL file:

Afbeelding

Afbeelding

PS het is een combinatie van bestaande files. De doorn/as zit vol fouten en een overhangende rand onder de kop.

Toegevoegd in 11 uren 55 minuten 28 secondes:
Morguh allemaal,

Ik heb het ontwerp aangepast met een "dockingstation"voor een 19mm shuttle.

Toegevoegd in 20 minuten 1 seconde:
Shit daar gaat mijn zondag ;-)

Ga je helemaal los dan neem je een beugel met draadinvoer aan de zijkant:

Afbeelding
Bijlagen
Chevron_05_beugel met invoer.stl
(988.42 KiB) 41 keer gedownload
Chevron_05_beugel.stl
(1.05 MiB) 40 keer gedownload
Chevron_04_beugel.zip
Beugel STL file
(112.75 KiB) 39 keer gedownload
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 282
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#25

Bericht door 3DWim »

*&^%$ perfectionist als ik ben: ik wil gewoon geen fouten in mijn ontwerpen, dus doorn maar opnieuw getekend.

Toegevoegd in 29 minuten 30 secondes:
Overigens: als ik naar het hele ontwerp kijk kan dat wel wat simpeler denk ik. In plaats van twee wielen en lagers gewoon een stukje teflon buis in twee "armpjes".
Of gewoon twee U-vormige uitsteeksels waarop en waaronder de draad doorloopt. Veel inslijten zal dat niet denk ik. En zo ja dan tube.
Bijlagen
Chevron_06_beugelmet invoer.stl
(549.27 KiB) 38 keer gedownload
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#26

Bericht door Ch3vr0n »

Der is een kleine "offset" tussen die 2 wielen. De ene wat hoger en de ander wat lager. Dit zorgt ervoor dat het filament netjes de sensor opening in gaat. Het idee achter een teflon buis is goed, maar voor de uitvoering vrees ik omdat je aan de kant van de invoer, die niet kan vastzetten met een pfte coupler. Idealiter behoud ik graag die 2 wieltjes.

Ik ben jouw beugels aan het bekijken. Wat is het verschil tussen 4 & 5, en 5 met invoer en 6 met invoer? Ik snap ook niet echt hoe het werkt met die zijdelingse openingen. Dan kan het filament toch niet netjes de dustcatcher in of zie ik dat verkeerd? Ik heb geprobeerd dat dxf bestand te openen maar ik weet niet hoe.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#27

Bericht door Rob52 »

Ik zie eerlijk gezegd geen bijgevoegd dxf bestand, of zie ik iets over het hoofd?
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#28

Bericht door Ch3vr0n »

Bericht nr 12 . 3dwim zijn ontwerp, het jouwe zit nu in de printer . Eta kleine 3u

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk


Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 455
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#29

Bericht door Rob52 »

Gezien. Je kunt hem ook online openen om het te bekijken. Bijvoorbeeld hier.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
Ch3vr0n
Site Admin
Berichten: 540
Lid geworden op: 24/09/22, 12:27
Locatie: Op m'n achterwerk
Contacteer:
Belgium

#30

Bericht door Ch3vr0n »

Nu snap ik hoe dat ontwerp van 3DWim werkt. Het vervangt 1 van die pennen. Zeer ingenieus. Alleen snap ik niet hoe die "beugel met invoer" dan werkt met die inkeping. Die ronde opening is overduidelijk voor de dust catcher, maar die inkeping in de ronde opening snap ik niet.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing met octoprint op Raspberry Pi 4b. Veel gebruikte filament merken: Real Filament & Sunlu
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 2 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 282
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#31

Bericht door 3DWim »

De inkeping maakt de invoer zijdelings van de draad mogelijk. Of het verwijderen er van.
En het maakt het ontwerp lichter. De shuttle wordt alsnog gevangen/tegengehouden.
Maar als je hem dicht wil hebben kan dat ook. Geef maar een gil.

Oeps ik dacht dat het duidelijk was dat mijn ontwerp uitging van die ene pen waarmee het 1e wiel vast zit. Je hoeft dan ook niet de hele plaat te printen.
Versie zes daar heb ik die pen/doorn ook opnieuw getekend omdat het origineel vol zit met fouten.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten