Robbel2005 is er ook weer bij...
-
Robbel2005
Robbel2005 is er ook weer bij...
Vanmorgen berichtje gekregen dat het forum weer tot leven geroepen is, dus onmiddellijk gekeken en een eerste post gedaan.
Voor de nieuwe mensen wil ik me terug voorstellen. 65 jaar, gepensioneerd, heel mijn "carriere" gewerkt voor kleine kmo (importeur van Japanse kasregistersystemen), tot die 5 jaar geleden failliet ging. Steeds geinteresseerd geweest in elektronika en later ook in pc. Heb de kasregisters zien veranderen van 40 kg roestvrij stalen constructies met 1 elektronisch bordje en voeding tot de huidige touchscreens met ethernetverbindingen voor printers, en alle mogelijkheden tot afstandsbedieningen en beheer op pc toe. In aanvang moest je hoogstens een telwerk negatief programmeren, tot de hedendaagse toepassingen waar je hele menukaarten of stocks in de pc zit in te geven om door te sturen naar het toestel. Door de vrije tijd die ik plots kreeg met het faillisement, ben ik met het 3d printen begonnen met een goedkope Anet A6, waar veel info over te vinden was op het net. Inmiddels is daar haast niks origineel meer aan, maar heeft die een stalen Tatara frame, een skr moederbord en betere display. Ook is alles naar 24 V gebracht, wat de opwarming vh printbed ten goed kwam.
Voor de nieuwe mensen wil ik me terug voorstellen. 65 jaar, gepensioneerd, heel mijn "carriere" gewerkt voor kleine kmo (importeur van Japanse kasregistersystemen), tot die 5 jaar geleden failliet ging. Steeds geinteresseerd geweest in elektronika en later ook in pc. Heb de kasregisters zien veranderen van 40 kg roestvrij stalen constructies met 1 elektronisch bordje en voeding tot de huidige touchscreens met ethernetverbindingen voor printers, en alle mogelijkheden tot afstandsbedieningen en beheer op pc toe. In aanvang moest je hoogstens een telwerk negatief programmeren, tot de hedendaagse toepassingen waar je hele menukaarten of stocks in de pc zit in te geven om door te sturen naar het toestel. Door de vrije tijd die ik plots kreeg met het faillisement, ben ik met het 3d printen begonnen met een goedkope Anet A6, waar veel info over te vinden was op het net. Inmiddels is daar haast niks origineel meer aan, maar heeft die een stalen Tatara frame, een skr moederbord en betere display. Ook is alles naar 24 V gebracht, wat de opwarming vh printbed ten goed kwam.
Laatst gewijzigd door Robbel2005 op 01/10/22, 21:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Tatara A6 - Marlin 2.1.1 - SKR V1.4 - tmc2209 -bltouch - 24V power supply and heaters -E3DV6 bowden
Leuk zo'n berichtRobbel2005 schreef: ↑01/10/22, 12:58 Vanmorgen berichtje gekregen dat het forum weer tot leven geroepen is

Welkom terug bij de club.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:
Yup, was het moe om te wachten op een reactie die er waarschijnlijk toch nooit gaat komen (en nu waarschijnlijk helemaal niet meer), gezien ik toch de technische middelen had gelijk de stoute schoenen aan getrokken en nieuw forum opgestart.
Welkom terug bij de club
Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk
Welkom terug bij de club
Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in