Hierbij wil ik hier even een mogelijke oplossing geven voor een probleem waar blijkbaar meerdere gebruikers mee zitten en nergens echt goed beschreven wordt.
Ik gebruik al een tijdje op mij Raspberry-pi3 klipper en waar ik sinds kort mijn toolhead via Canbus heb aangesloten, dit werkte tot voor kort goed, omdat ik enkele veranderingen aan mijn printers heb uitgevoerd moest ik de firmware van mijn Raspberry opnieuw installeren, doe doe ik altijd met "Raspberry Pi Imager", nu blijkt dat hierbij standaard de 64 bits versie wordt geinstalleerd en vanaf dat moment treed er regelmatig (bijna bij elke print) deze foutmelding waarbij de printer stopt "mcu 'ebbcan' shutdown: missed scheduling of next digital out event".
Dus hiervoor op het internet opgezocht, maar wel veel meldingen, maar geen oplossing, tot ik ergens topic vond waarbij blijkt dat de 64bits versie de boosdoener blijkt te zijn, ongeacht welk Pi board wordt gebruikt, dus heb ik in de Imager geen board aangegeven, waardoor ik wel kan kiezen voor een 32bits OS versie, dit opnieuw geïnstalleerd en de foutmelding is weg. De echte oorzaak is nog niet door iemand gevonden tot nu toe, maar het werkt zo wel en een 64bits versie heb je geen voordeel van.
canbus (Ebb42/U2C) opgelost probleem
canbus (Ebb42/U2C) opgelost probleem
Groeten Hardy
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan