Newbie

Even voorstellen met een verhaaltje vanuit copilot

Ben je nieuw? Wil je jezelf voorstellen, dan is dit het ideale plekje!
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 5 months en 1 week old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
mamekedi
Netherlands

Newbie

Bericht door mamekedi »

Stel je voor: een enthousiaste techneut met een achtergrond in CNC draaien en frezen die altijd een oog heeft gehad voor precisie en vakmanschap. Door de jaren heen heeft hij de kunst van het CNC draaien en frezen geperfectioneerd, waarbij hij complexe ontwerpen tot leven brengt met behulp van Fusion 360. Elk stuk dat hij maakt, is een samensmelting van zijn creativiteit en technische vaardigheid.

Op een dag hoort hij over de opkomende wereld van 3D-printen, een technologie die veel van dezelfde principes als CNC-machining gebruikt, maar dan met een geheel nieuwe benadering. Zijn nieuwsgierigheid wordt gewekt. Hier is een mogelijkheid om zijn ontwerpen direct om te zetten in tastbare objecten zonder de beperkingen van traditionele verspanende technieken.

Zijn ervaring met Fusion 360 komt goed van pas; hij is al bekend met het creëren van gedetailleerde 3D-modellen. Met 3D-printen kan hij deze modellen niet alleen visualiseren, maar ook fysiek maken. De overgang naar 3D-printen voelt als een natuurlijke uitbreiding van zijn vaardigheden, en biedt hem een nieuwe speelplaats waar zijn creativiteit de vrije loop kan gaan.

Binnen korte tijd heeft hij zijn eerste 3D-printer aangeschaft en begint hij te experimenteren. De mogelijkheden lijken eindeloos: prototypes, aangepaste onderdelen, en zelfs kunstwerken komen uit zijn nieuwe machine. Zijn passie voor precisie en techniek vindt een nieuwe uitlaatklep in 3D-printen, en hij ontdekt keer op keer dat de enige beperking zijn eigen verbeelding is.

Zo begint zijn reis in de wereld van 3D-printen, gedreven door een verleden vol kennis en ervaring in CNC draaien, frezen en tekenen met Fusion 360. Het is een perfecte harmonie van oud en nieuw, waar hij altijd streeft naar perfectie en innovatie.
Laatst gewijzigd door mamekedi op 24/11/24, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Zappa
Netherlands

Bericht door Zappa »

Welkom @mamekedi. Ik ben nu wel benieuwd geworden naar foto's van je CNC kunstwerken.
Currently using: Prusa i3 MK3S+, BambuLab X1c, PrusaSlicer, BambuStudio
Afbeelding
"A mind is like a parachute. It doesn't work if it's not open." FZ
Frits
Netherlands

Bericht door Frits »

Welkom op het forum. Dat je enige beperking je eigen verbeelding is wil ik toch betwijfelen. Ook 3D printen heeft zo zijn beperkingen en kost ook flink tijd, maar het is waar dat er dingen mogelijk zijn, die met draaien en frezen onmogelijk zijn. We zijn benieuwd naar je creaties.
Groeten uit Hoogeveen.

3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Grappig, je verteld over jezelf in de derde persoon. Ook wel Illeïsme genoemd. Dat zie je niet vaak op dit forum

Ook namens mij hartelijk welkom
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in