Ja, rails van PLA. Mijn trein is wel elektrisch, maar heeft zijn energie al aan boord in de vorm van een Lithium accu(tje) en hij luistert naar zijn radiochip om te weten wat hij moet doen.
Omdat ik alles zelf teken en print hoef ik mij niet aan een bestaande schaal te houden. Daarom was ik vrij om af te wegen wat het gunstigste voor mij was. Zo klein mogelijk om een mooi baanontwerp te kunnen realiseren, maar groot genoeg om nog te kunnen bouwen (lees Printen) Uiteindelijk heb ik gekozen voor 1 op 70. Dat is een spoorbreedte van 20 mm voor normaal spoor.

Zoals je ziet zijn zowel de bielzen als de railklemmen in twee kleuren geprint. Ook de profielen hebben een laatste toplaag in zilver.

Het wordt zogenoemde flexrail om ook een bocht te kunnen maken, moet het railprofiel kunnen schuiven in de railklem. Het liefst een beetje strak om goed te blijven zitten en het liefst een beetje ruim passend om het profiel er ook in te kunnen schuiven. Je snapt dus wel dat er enkele proefstukjes aan vooraf zijn gegaan. De profielen zijn langer omdat die printer gewoon groter is en ze toch op maat gemaakt moeten worden in bochten.
Wordt vervolgd
Frits