Project stalautomatisering

Alles behalve 3D printen of gerelateerde onderwerpen.
PrintEngineer
Netherlands

Project stalautomatisering

Bericht door PrintEngineer »

Een half jaar geleden vatte ik het plan om de huidige stalautomatisering van onze paardenstal te upgraden. De huidige automatisering is opgebouwd uit een ratjetoe van losse componenten en erg basic uitgevoerd. De nieuwe versie draait op een Arduino Mega, heeft veel meer functionaliteit en is een stuk compacter samengesteld. Het project heeft vrijwel de hele zomer stil gelegen, en vorige week is het maar weer eens afgestoft

Afbeelding

Afbeelding
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Weliswaar geen 3D-print project, maar zeker interessant. Ik ga je volgen.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Frits
Netherlands

Bericht door Frits »

Ik ruik een nieuwe behuizing voor die elektronica. Afbeelding
Groeten uit Hoogeveen.

3 Printers: Artillery Genius, Anycubic Kobra 3 combo en een Elegoo Neptune 4 plus
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Een half jaar geleden had ik het ook al een keer gevraagd , maar nooit antwoord op gekregen .

viewtopic.php?t=539#p5778

Maar wel weer leuk dat je het weer oppakt .👍
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

In volgorde van reactie

@Rob52 het gaat wel degelijk nog een 3D project worden. De afstandshouders tussen de printplaten zijn al 3D geprint en voor de montage ga ik nog een mounting rack ontwerpen. Maar eerst moet alle elektronica verbonden en getest zijn

@Frits de behuizing wordt straks gevormd door een IP68 installatiekast geschikt voor wandmontage. Het hangt tenslotte in een open stal waar het tegen alle weersomstandigheden bestand moet zijn. Vandaar dus een degelijke IP68 kast

@Wim62 dat andere project ligt nog op de plank, en wordt het volgende waar ik weer mee verder ga. De stalautomatisering krijgt nu voorrang, omdat de huidige installatie last heeft van stoorsignalen uit de omgeving. De nieuwe installatie gaat daar geen last meer van hebben, omdat alle signalen nu volledig digitaal worden verwerkt. In de huidige situatie loopt de signaalverwerking over 433 Mhz. En dat is een band waar erg veel in gebeurd

Wat ik nog niet had geschreven is een opsomming van functionaliteiten.

- locale bediening, kalibratie, programmeren handzenders en uitlezen datalogger via 4" touchscreen
- afstandsbediening voor stalverlichting en schrikdraadapparaat (met digitale handzender). Later ook via app op mobiel
- laadstoom & accubewaking (laadstroombewaking op de zonnepanelen en diepontlaadbeveiling om de accu te beschermen)
- lichtsensor voor twee functies. 1: meten van de lichtintensiteit voor laadstroom calculatie (leveren de zonnepanelen genoeg stroom). 2: ziet of het licht is blijven branden en start een uitschakel timer (schakelt het licht na 60 minuten automatisch uit, tenzij de timer op het display wordt overruled)
- temperatuur geregelde ventilatoren voor koeling tijdens warme dagen (in- uitschakeling bij 25°C)
- GSM module (data only) voor toegang met de app die nog moet worden geschreven
- GPS module voor het binnenhalen van datum en time stamp voor de datalogger
- de data event logger die alle events logt (lichtschakelingen etc.) naar SD kaart. Dit is handig om eventuele storingen te kunnen analyseren. Bestandsformaat = .CSV
- selftest functie. De selftest functie wordt gestart bij het inschakelen van de box en loopt alle functies langs. In de selftest functie worden de verlichting, schrikdraadapparaat, ventilatoren, laadstroomregeling etc. getest. Als alles in orde is verschijnt er een opsomming van geslaagde tests

Dit zijn de belangrijkste functionaliteiten van de nieuwe stalautomatisering. Daarnaast is er ook nog een kalibratiefunctie voor de PT100 sensoren (die de temperatuur meten) en de stroom- en spanningsbewaking.

Alles bij elkaar is het misschien wel een wat uit de klauwen gelopen project
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in