Anet a6 valt uit
Anet a6
-
Anet a6 valt uit
Helaas is mijn anet a6 uitgevallen toen ik hem vanmorgen aan het printen zette… wat kan het zijn?
Misschien de zekering in het zwarte blokje bij de voeding?
Ik had m rond 7:45u aan gezet, en ging toen eten in de woon kamer van mijn woongroep, zo’n 10 min later kwam ik op mijn kamer terug en was het schermpje van de printer uit
Nadat ik hem van het stroom had afgehaald, hep ik hem wel weer aan kunnen zetten, maar toen ik de print opdracht starte viel hij gelijk weer uit
Toegevoegd in 1 minuut 38 secondes:
Kan het zit ik te denken de schakeling van het heated bed niet zijn?
Misschien de zekering in het zwarte blokje bij de voeding?
Ik had m rond 7:45u aan gezet, en ging toen eten in de woon kamer van mijn woongroep, zo’n 10 min later kwam ik op mijn kamer terug en was het schermpje van de printer uit
Nadat ik hem van het stroom had afgehaald, hep ik hem wel weer aan kunnen zetten, maar toen ik de print opdracht starte viel hij gelijk weer uit
Toegevoegd in 1 minuut 38 secondes:
Kan het zit ik te denken de schakeling van het heated bed niet zijn?
-
PrintEngineer
Misschien kan je beginnen met alle stekkers na te lopen om te zien of ze nog wel goed in de sockets steken. Een tweede mogelijkheid is kortsluiting ergens in de draadboom, en meest verdacht zijn dan de draadboom delen die continu bewegen (extruder en heatbed). Maar misschien heb je pech en is er iets mis met het mainboard of de voeding. In dat geval heb je een multimeter nodig
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Momenteel kan ik kiezen uit een Wanhao Duplicator I3 Plus en een gerestaureerde Orcabot v0.43
Thermal runaway? Opnieuw opstarten.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
Probleem is inmiddels weer opgelost, de zekering heb ik er tussen uit gehaald, was flink zwart en nu print ie weer goed
-
PrintEngineer
Een zekering gaat nooit zonder reden stuk. Zomaar de zekering verwijderen en niet weten wat de oorzaak was is niet heel erg slim. Straks gaat er opnieuw iets mis en staat de boel misschien wel in de fik
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Momenteel kan ik kiezen uit een Wanhao Duplicator I3 Plus en een gerestaureerde Orcabot v0.43
Zou ik ook gedaan hebben gewoon een 2,5 mm² er tussen solderen , dan weet je zeker dat hij niet meer doorbrandhenryschippers2023 schreef: ↑26/11/24, 15:24 Probleem is inmiddels weer opgelost, de zekering heb ik er tussen uit gehaald, was flink zwart en nu print ie weer goed
Met vriendelijke groet
Wim
Prusa mk4
Wim
Prusa mk4
-
De printer gaat niet meer aan, er komt een nieuwe
Zekering eruit is bij een Anet wel de meest professionele oplossing Maar ook met zekering kun je er een leuke openhaard van maken.
Laatst gewijzigd door Rob52 op 26/11/24, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
PrintEngineer
Van de Anet A6 heb ik wel eens geprobeerd te vinden welke goedkeuringen voor de Europese markt het apparaat heeft. Voor verkoop binnen Europa is het CE keurmerk verplicht en die vind je niet op de Anet A6. Dus feitelijk mag hij niet eens worden verkocht in Europa. Maar een maas in de wet maakt het toch mogelijk. De voeding is het enige elektrische onderdeel die wel een CE keurmerk heeft en feitelijk wordt die misbruikt om de printer in Europa te mogen verkopen. Dus is de Anet A6 een bewezen veilig apparaat? Het antwoord is nee
Dat deze een CE keurmerk heeft is normaal , maar welk CE keurmerk heeft deze dan ?PrintEngineer schreef: ↑26/11/24, 16:46 De voeding is het enige elektrische onderdeel die wel een CE keurmerk
Met vriendelijke groet
Wim
Prusa mk4
Wim
Prusa mk4
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in