Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:
Misschien eerst de focus op probleemvraag leggen en daarna in nieuw topic wat we in de toekomst verwachten van onze printers ?Lelijke layer na overgang
Groet,
Wim
To quote or not to quote
Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Wim
To quote or not to quote
Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
-
Ik dacht ergens een keer gelezen te hebben dat dit uit kan maken bij layershifts, vandaar dat ik het allebei heb geprobeerd. als je eerst de binnenste wand doet kan het zijn dat de buitenste wand iets naar buiten wordt gedrukt. Althans dat was de theorie erachter. Bij een overhang is dit inderdaad niet wenselijk, dus goed dat je het aangeeft gezien er wel een kleine overhang is in het ontwerpRob52 schreef: 23/08/25, 17:16 Ik kan je niet direct de oorzaak en oplossing voor je probleem bieden. Maar ik vraag me af waarom je eerst de buitenwand print en daarna pas de binnenwand. Het is een mogelijkheid die je hebt in je slicer instellingen. Maar ik doe het nooit. (En in Cura staat het standaard ook niet zo.) Als alles recht omhoog of naar binnen gaat zal het niet zo snel een probleem opleveren. Maar zodra je richting overhang gaat dan kunnen er problemen ontstaan. Je print dan eerst een lijn met minder of weinig hechting of in het ergste geval, bij sterke overhang, met nauwelijks nog hechting. En daarna pas de lijnen die wel hechting hebben. Andersom is logischer.
Nee, hij is volledig gekalibeert. Andere prints maakt hij ook gewoon goed en strak, maar precies bij die layer (zoals in de afbeeldingen) is het niet mooi.PrintEngineer schreef: 23/08/25, 17:33 Heb je de printer zo vanuit de doos ingebruik genomen en niet eerst gekalibreerd? Bij Bambu printers schijnt dat bijna een vereiste te zijn
ik ben wel benieuwd naar je onderdeel wat je print. Mogelijk kan je het in een andere stand printen waardoor het probleem door de overhang en treesupport verholpen (of in ieder geval verminderd) word.
Ender 5 Plus omgebouwd naar Mercury One.1 , voorzien van BigTreeTech Manta M8P V2, raspberry pi CM4, EBB36, Phaetus Rapido Hotend 2 UHF - DFR0550 display - Klipper met CANbus
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in