Pendelende extruder motor Annet A6 Onderwerp is opgelost
Extrudermotor
-
Pendelende extruder motor Annet A6
Wanneer de Annet A6 van mijn zoon een print opdracht krijgt ,gaat deze de coordinaten goed uitvoeren.
Echter gaat de extruder motor pendelen, je ziet het getande wieltje heen en weer gaan.
De extruder zelf is voorverwarmt tot 200 graden en blijft ook goed op temperatuur.
Iemand een soortgelijk voorval gehad?
Echter gaat de extruder motor pendelen, je ziet het getande wieltje heen en weer gaan.
De extruder zelf is voorverwarmt tot 200 graden en blijft ook goed op temperatuur.
Iemand een soortgelijk voorval gehad?
-
Robbel2005
Als je geen verstopping in je Nozzle of heat break hebt waardoor filament niet door kan kijk je best de kabels van mainboard nr extruder motor eens na. Eventueel een kabel van x of Z as ruilen. Je kan ook tijdelijk switchen van x as nr Extruder om te weten of er geen probleem is op je mainboard. (De drivers zijn vastgesoldeerd ipv in voet op originele bord dus dit is niet even te wisselen) .
Tatara A6 - Marlin 2.1.1 - SKR V1.4 - tmc2209 -bltouch - 24V power supply and heaters -E3DV6 bowden
Hebben jullie al geprint met de anet of helemaal nog nooit ?
Is de printer gekalibreerd, (doorvoer) ?
Wat voor materiaal probeer je te printen?
Etc. etc.
Is de printer gekalibreerd, (doorvoer) ?
Wat voor materiaal probeer je te printen?
Etc. etc.
Groet,
Wim
To quote or not to quote
Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Wim
To quote or not to quote
Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
-
PrintEngineer
Doet de extruder motor dat ook als je geen draad invoert en wel een opdacht stuurt om te extruderen? Of hoor je misschien een tikkend geluid als de printer is gestart met de eerste laag?
Printen doet ik niet meer, en toch blijft het een mooie hobby
-
"Als je geen verstopping in je Nozzle of heat break hebt waardoor filament niet door kan kijk je best de kabels van mainboard nr extruder motor eens na. Eventueel een kabel van x of Z as ruilen. Je kan ook tijdelijk switchen van x as nr Extruder om te weten of er geen probleem is op je mainboard."
Geen verstopping, de rest van de tips gaan we even na lopen
, thanx
Toegevoegd in 9 minuten 15 secondes:
Nog wat achtergrond informatie:
- de Annet A6 is overgenomen van een modelbouwer
- de sd kaart die er in zat was leeg(geen xtra software nodig?)
- het filament is PLA
- dit is de eerste 3d printer voor ons
- de printer heeft een paar run's gedraaid ,echter zonder filament te geven.
Toegevoegd in 25 minuten 57 secondes:
Geen verstopping, de rest van de tips gaan we even na lopen
Toegevoegd in 9 minuten 15 secondes:
Dat komt heel dicht in de buurt van wat wij waarnemen inderdaad.PrintEngineer schreef: ↑02/02/25, 13:31 Doet de extruder motor dat ook als je geen draad invoert en wel een opdacht stuurt om te extruderen? Of hoor je misschien een tikkend geluid als de printer is gestart met de eerste laag?
Nog wat achtergrond informatie:
- de Annet A6 is overgenomen van een modelbouwer
- de sd kaart die er in zat was leeg(geen xtra software nodig?)
- het filament is PLA
- dit is de eerste 3d printer voor ons
- de printer heeft een paar run's gedraaid ,echter zonder filament te geven.
Toegevoegd in 25 minuten 57 secondes:
We hebben de kabel verwisseld van de extruder met de x as, en de x as doet nu het zogenoemde pendelen.Robbel2005 schreef: ↑02/02/25, 11:56 Als je geen verstopping in je Nozzle of heat break hebt waardoor filament niet door kan kijk je best de kabels van mainboard nr extruder motor eens na. Eventueel een kabel van x of Z as ruilen. Je kan ook tijdelijk switchen van x as nr Extruder om te weten of er geen probleem is op je mainboard. (De drivers zijn vastgesoldeerd ipv in voet op originele bord dus dit is niet even te wisselen) .
-
PrintEngineer
Gebasseerd op de bevindingen denk ik dat je pech hebt met het mainboard. Het kan zo zijn dat de stepper driver van het extruder kanaal defect is of dat er een verbrande REF weerstand op dat kanaal zit. In beide gevallen is het wel te repareren, maar ik zou eerder aanraden om een nieuw mainboard aan te schaffen. Ze kosten niet veel en dan weet je zeker dat alles weer in orde is
Printen doet ik niet meer, en toch blijft het een mooie hobby
Allemaal leuk bedacht maar begin eens met gewoon een eind boven je plaat te extruderen> Je schrijft wel 200graden maar is dat ook zo ?
Zet de temp. eens op 215 en laat gewoon 10cm lopen.
Ik vraag de verkopende partij eens om raad.
Verkocht vanwege een probleem ???
Zet de temp. eens op 215 en laat gewoon 10cm lopen.
Ik vraag de verkopende partij eens om raad.
Verkocht vanwege een probleem ???
Groet,
Wim
To quote or not to quote
Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Wim
To quote or not to quote
Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
-
Tot zover eenieder bedankt voor de tips en info.
We gaan de laatst gegeven opties na en anders gaan we kijken naar een meer gebruiksvriendelijkere beginners printer.
Mijn zoon heeft deze printer van een modeltrein decorbouwer overgenomen, die niet reageert op vragen. Jammer maar helaas.
We gaan de laatst gegeven opties na en anders gaan we kijken naar een meer gebruiksvriendelijkere beginners printer.
Mijn zoon heeft deze printer van een modeltrein decorbouwer overgenomen, die niet reageert op vragen. Jammer maar helaas.
Het kost uiteraard wel wat meer dan de (dubieuze) overname van een Anet A6, maar als je zorgeloos wilt beginnen en plezier wilt krijgen in de 3D-printhobby en ook nog eens een goede ondersteuning, is dit mogelijk een betere keuze. Je loopt dan ook niet meer achter en bent meteen up-to-date. En ook hiermee kun je op dit forum met vragen terecht mocht er iets tegenzitten. (En, nee ik heb daar geen aandelen in.) En misschien moet paps stiekem een beetje bijdragen in de hobby van zoonlief
Klik.

Klik.

TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Een nieuw mainboard kan dat verhelpen, heb er wel 1 liggen die je mag ophalen. Alleen zal daar waarschijnlijk de firmware van de Anet A8 op zitten dus je zult deze opnieuw moeten flashen. Weet niet of dat als beginner een handige stap is.PrintEngineer schreef: ↑02/02/25, 18:46 Gebasseerd op de bevindingen denk ik dat je pech hebt met het mainboard. Het kan zo zijn dat de stepper driver van het extruder kanaal defect is of dat er een verbrande REF weerstand op dat kanaal zit. In beide gevallen is het wel te repareren, maar ik zou eerder aanraden om een nieuw mainboard aan te schaffen. Ze kosten niet veel en dan weet je zeker dat alles weer in orde is
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in