Problems with the ender 3 s1 pro
-
Problems with the ender 3 s1 pro
Hello everyone,
I recently bought the ender 3 S1 pro, the first two prints (benchy, bunny) we're pretty good.
After that prints the quality dropped drasticly, I can't get my prints to stick.
I tried a lot of things (glue stick, leveling again, changing Z- offset etc...)
can anyone pleas help me out cause I really want to start printing again...
regards
I recently bought the ender 3 S1 pro, the first two prints (benchy, bunny) we're pretty good.
After that prints the quality dropped drasticly, I can't get my prints to stick.
I tried a lot of things (glue stick, leveling again, changing Z- offset etc...)
can anyone pleas help me out cause I really want to start printing again...
regards
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:
NL mag ook hoor 
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
-
Sorry 
Ik heb onlangs de ender 3 S1 pro gekocht, de eerste twee afdrukken (benchy, bunny) zijn vrij goed.
Daarna is de kwaliteit drastisch gedaald, ik krijg mijn prints niet meer vast op het printbed.
Ik heb van alles geprobeerd (lijm, opnieuw levellen, Z-offset veranderen enz...).
Kan iemand me alsjeblieft helpen, want ik wil echt weer beginnen met printen...
Groeten
Ik heb onlangs de ender 3 S1 pro gekocht, de eerste twee afdrukken (benchy, bunny) zijn vrij goed.
Daarna is de kwaliteit drastisch gedaald, ik krijg mijn prints niet meer vast op het printbed.
Ik heb van alles geprobeerd (lijm, opnieuw levellen, Z-offset veranderen enz...).
Kan iemand me alsjeblieft helpen, want ik wil echt weer beginnen met printen...
Groeten
-
Misschien handig om een foto van het probleem te plaatsen?
@3Dprinternoobi?
@3Dprinternoobi?
Hi,
Ik heb dezelfde printer en bij mij hechtte de standaard Pei plaat niet zo best..
Het lijkt drastisch maar je kunt de Pei plaat enigszins opruwen met een staalborstel.. Pei plaat is enorm hard materiaal.
Ook een Brim instelling in Cura helpt veel.
Ik heb dezelfde printer en bij mij hechtte de standaard Pei plaat niet zo best..
Het lijkt drastisch maar je kunt de Pei plaat enigszins opruwen met een staalborstel.. Pei plaat is enorm hard materiaal.
Ook een Brim instelling in Cura helpt veel.
printer: Ender 3 S1 Pro
software: 123D Design / Cura 5.5
@3Dprinternoobiee ,
En een beetje voorstellen mag ook hoor, je hoeft geen adres en pincodes te geven maar voor de rest willen we graag alles weten
En een beetje voorstellen mag ook hoor, je hoeft geen adres en pincodes te geven maar voor de rest willen we graag alles weten

Groet,
Wim
To quote or not to quote
Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Wim
To quote or not to quote
Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Pei sheet kun je ook met dreft en heet water wassen en dan drogen met keukenpapier. Niet meer met de vingers eraan komen en dan het bed op 60 graden tijdens het printen. Zo plakt bij mij op al mijn printers alles goed. Na afkoelen even de sheet flexen en alles komt los.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met E3EZ, CB2 en EBB36 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
-
PrintEngineer
Twee prints hebben wel voldoende gehecht en daarna kwam alles los? Dan ben ik benieuwd wat er na de tweede print is gebeurd?
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Dat lijkt me een tikkeltje overdreven. Ik heb het ook veel gebruikt, maar wel opgeruwd met staalwol, dat is wel iets verfijnder dan een staalborstel. Zo hard is PEI nu ook weer niet.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
.. ieder zijn meug. Ik zag na flink borstelen met een staalborstel niet eens verschil met waar ik niet geborsteld had.. ook niet van dichtbij.
Precies dezelfde print die los was gekomen bleef nu wel zitten.
Precies dezelfde print die los was gekomen bleef nu wel zitten.
printer: Ender 3 S1 Pro
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in