Orcabot v0.43 Onderwerp is opgelost

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 6 months en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

De nieuwe connectoren om de BTT SKR 1.4 turbo op de originele bedrading aan te kunnen sluiten zijn vandaag binnengekomen. Dus ben ik vanavond gestart met de ombouw van GEN6 naar BBT. Daarbij heb ik de bedrading eerst maar eens zonder adereindhulsen onder de klemmenstrook geschroefd om te kijken of alles werkt. De stepup converter is zwaar genoeg om de nieuwe besturing volledig te voeden, en dus draait de machine straks toch volledig op 24 Volt. Maar niet zonder alle ventilatoren te vervangen, want die zijn alleen geschikt voor 12 Volt voedingspanning

Afbeelding
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Het is bijna nostalgisch om te zien. Ik heb al die dingen ook nog liggen, maar met de huidige printers sleutel ik eigenlijk nooit meer om iets aan te passen. Het werkt gewoon goed dus niet nodig. Uiteindelijk liggen er dus nu veel ongebruikte spullen. Deels ook omdat, hoewel wel begrijpelijk, ineens alles over ging van 12 naar 24 volt.

Maar ziet er goed uit.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
PrintEngineer
Netherlands

Het aan printers sleutelen is voor mij de belangrijkste reden waarvoor ik ze heb. Tot nu toe liep het project bijna op rolletjes, maar nu loop ik tegen problemen aan. Marlin is correct geconfigureerd volgens de uit het GEN6 mainboard overgenomen instellingen, maar ik krijg geen stepper aan het draaien. En het werkt een beetje frustrerend als je alles al 30 keer hebt nagelopen en nagemeten, en geen fout kunt ontdekken. Dus nu loopt het project even vast en ikzelf ook
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Je kunt ook niet zomaar de instellingen van een ander bordje overnemen naar een ander bordje .
Elk bordje heeft zijn eigen instellingen .
De een is een 8 bit de ander een 32 bit enz enz .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Het "jammere" aan de Ocrabot is dat deze niet is opgenomen in de lijst met Examples. Anders had je daarvan de config en config_adv kunnen overnemen en alleen het board aanpassen. Alleen wanneer je weet waarmee de Ocrabot compatibel is zou je die instellingen en dus de bestanden kunnen gebruiken.
PrintEngineer
Netherlands

Het vervelende is dat ik in geen enkele stepper in beweging krijg, terwijl de basisinstellingen (steps/mm, jerk, acceleration ect.) in Marlin kloppen. De temperaturen van het heatbed en de extruder worden gemeten en ik kan de boel ook opwarmen. En dat allemaal via het touchscreen, waarvan de seriële instellingen dus ook kloppen. Anders zou je in touchscreen mode geen enkele reactie krijgen. Intussen heb ik ook 6 verschillende tutorials gekeken waarbij de A4988 in combinatie met de BTT SKR 1.4 turbo worden gebruikt. Steeds komt het op hetzelfde neer, 4 jumpers plaatsen voor MS1, MS2, MS3 en RST+SLP kortsluiten. Zo staat het overigens ook in de SKR 1.4 handleiding, dus dat moet kloppen. Eerst dacht ik nog omdat de oude stekkers (van de steppers) voor nieuwe moesten worden vervangen, dat ik de draden misschien in de verkeerde volgorde had zitten. Maar na zeker 30 checks zitten die toch echt in de juiste volgorde. Dus ik sta voor een raadsel waarom er echt niets in beweging komt. Normaalgesproken kan je een keer de draairichting moeten inverteren of de endstop acting aanpassen. Maar nu gebeurd er dus helemaal niets, en als ik met de multimeter probeer vast te stellen of er wel iets op de uitgang komt, meet ik ook helemaal niets. En het board heeft wel overal spanning op de componenten, dus een elektronisch defect heb ik ook niet gevonden. Dus licht frustrerend is het wel

Toegevoegd in 15 uren 38 minuten 2 secondes:
I really have no idea! Gemiddeld genomen hoef ik niet heel lang te zoeken om een probleem te onderkennen. Maar ditmaal heb ik echt geen idee en tast volledig in het duister. Zal er dan toch iets mis zijn met het gloednieuwe BTT SKR 1.4 T mainboard, of zie ik een eigen fout compleet over het hoofd? Tijd om het project een tijdje te parkeren en over een poosje nog eens een nieuwe aanloop te nemen. Nu blijven volharden zonder te weten waar je naar zoekt gaat mij ook niet helpen
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Wij hoeven jou niet te vertellen hoe je moet meten of storing moet zoeken lijkt me. Het zal dus inderdaad iets zijn waar je overheen kijkt.

Je schrijft dat je geen spanning meet op de uitgangen. Logisch dat de motoren dan niet werken. Maar meet je wel spanning op de ingangen? Ik heb de complete specs gedownload en er komt inderdaad nogal wat bij kijken bij dit board. Maar het zou moeten werken. Ik mag aannemen dat je de jumpers correct hebt geplaatst/verbonden op rij 2 met rij 3. En inderdaad de jumper RST+SLP is verplicht. De andere zijn alleen om de juiste deler in te stellen.

Hoe zit het met V-ref? Heb je die al gemeten/ingesteld? Zoals je ook in de manual kunt lezen zijn er verschillende type A4988 die verschillende weerstanden hebben. Dat bepaalt ook de juiste V-ref. Maar in eerste instantie is dat minder belangrijk. Je moet V-ref wel hoog genoeg hebben staan anders werkt het niet. Misschien heb je de pech dat alle potmeters van jouw stepper drivers op laag staan.
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Ik denk dat je beter met een schone lei moet beginnen .
Deze zou wel eens kunnen helpen .
https://3dwork.io/en/complete-guide-skr ... d-tmc2209/
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Gebruik je visual studio om te configureren en flashen? Dan zou ik ook eens in de pin configuratie van de BTT 1.4 kijken of deze wel goed zijn ingesteld.
marlin/src/pins/lpc1768/pin_BTT_SKR_V1_4.h

Wat sleutelen betreft, dat is ook mijn insteek van een 3D printer, ik print hoofdzakelijk functionele producten, en dat komt niet dagelijks voor, onzinnige poppetjes en en andere speeltjes, zie ik het nut niet zo van om zo'n machine voor neer te zetten, ik ben nu bezig mij printer te voorzien van een CAN bus aansluiting, niet om dat het moet, maar omdat het kan :D , ik zal binnen kort wel iets laten zien hiervan, ik ben nu eerst nog even bezig met het ontwerpen van een nieuwe extruder/hotend kop hiervoor.
Laatst gewijzigd door Hardy op 17/06/24, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Hardy

Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Hij heeft een BTT 1.4 turbo , dan moet het de LPC1769 zijn.
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Puffeltje
Netherlands

Bericht door Puffeltje »

Het verschil tussen de SKR_V1.4 en SKR_V1.4_Turbo is alleen de processor. (standaard LPC1768, turbo = LPC1769). De rest van het moederbord is onveranderd. In de tijd dat ik mijn SKR1.4 Turbo ging installeren was er alleen een pin configuratie beschikbaar voor de SKR1.4 . Met dat configuratie bestand kreeg ik het prima werkend.

Als ik lees dat het bed en printkop verhit kunnen worden ga ik er van uit dat bij het compileren van de firmware de juiste processor is toegepast.
Om uit te sluiten of het moederbord defect is, of misschien wel de motordrivers, zou je deze drivers kunnen verwijderen, en kijken of je bij het bewegen van de assen de signalen van de puls en direction wel aankomen op de pluggen voor de drivers.
Misschien is er in de tussentijd een nieuwe versie van het moederbord uitgebracht met gewijzigde pinbezettingen. Heb je al op de site van de fabrikant gekeken of hun informatie ook overeen komt met jouw gebruikte gegevens?
Ender 5 Plus omgebouwd naar Mercury One.1 , voorzien van BigTreeTech Manta M8P V2, raspberry pi CM4, EBB36, Phaetus Rapido Hotend 2 UHF - DFR0550 display - Klipper met CANbus
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in