Dremel 3D20 - Raar geluid

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 9 months en 1 week old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

NineLizards schreef: 21/07/24, 23:03 In S3D staat default printing speed op 3400 mm/sec. Dit is effectief de infil printing speed.
Outside shell dan 50% = 1700
Inside shell 75% = 2350
Ik zet hier erg grote vraagtekens bij. Zelf de snelle Bambu Lab en de Creality K1 hebben een maximale printsnelheid van resp. 500 en 600 mm/sec. En dat is al berensnel. 3400 mm per seconde zou betekenen dat je printkop in 1 seconde 3,4 METER zou afleggen. Je kunt me veel wijsmaken, maar dat geloof ik dus echt niet. Ik heb ergens gelezen dat de maximale printsnelheid voor de Dremel Digilab 3D20 100 mm/sec is. Dus alles daarboven is waarschijnlijk al foute boel. Dus zelfs als je een nulletje teveel hebt opgeschreven kloppen de waardes niet.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Bij de waardes had ik ook al mijn vraagtekens, en waarschijnlijk moet je die lezen met een punt na de tweede digit (dus 3400 = 34.00 mm/s etc.) Anders staat hier de snelste 3D printer ter wereld te draaien en dat is niet heel waarschijnlijk
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Het zit er dik in dat er inderdaad een punt of komma na het 2de cijfer in de beschrijving ontbreekt. Bij een printer met een maximale printsnelheid van 100 mm/sec is een gewone printsnelheid van rond de 70 mm/sec goed te doen.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Puffeltje
Netherlands

Bericht door Puffeltje »

Het geluid komt op mij over alszijnde dat de nozzle tijdens het printen tegen de reeds aanwezige infill stoot. Ik weet niet hoe de constructie van het bed is: Zit dit maar aan 1 zijde vast? Dit had ik ook met mijn Ender 5 pro. Hier had ik het effect dat het filament tbv de infill net even iets hoger lag dan gewenst. Dit kwam omdat het bed tijdens het printen niet stijf genoeg was en heel lichtelijk doorboog.
De prints gingen wel goed (al bestond er wel de kans dat het onderwerp van het bed werd gestoten) en heb dat geluid maar op de koop toegenomen.
Ender 5 Plus omgebouwd naar Mercury One.1 , voorzien van BigTreeTech Manta M8P V2, raspberry pi CM4, EBB36, Phaetus Rapido Hotend 2 UHF - DFR0550 display - Klipper met CANbus
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Puffeltje schreef: 22/07/24, 12:30 Het geluid komt op mij over alszijnde dat de nozzle tijdens het printen tegen de reeds aanwezige infill stoot
Dat klinkt toch echt anders, dat ken ik ook wel, maar dit is echt skipping van de extruder, diverse oorzaken en oplossingen hiervoor zijn hierboven al aangegeven.
Groeten Hardy

Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Als het skippen van de extruder is kun je dat makkelijk controleren , door het filament boven de extruder tussen duim en wijsvinger te nemen tijdens het printen op het punt waar je denkt wanneer hij gaat skippen .
Want dan voel je dat hij dan schokt .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
PrintEngineer
Netherlands

Er zijn genoeg aanwijzingen en oplossingen gegeven. Nu is het aan de TS om ons te laten weten of de gouden tip er tussen zat
NineLizards
Netherlands

Bericht door NineLizards »

Rob52 schreef: 22/07/24, 09:51
NineLizards schreef: 21/07/24, 23:03 In S3D staat default printing speed op 3400 mm/sec. Dit is effectief de infil printing speed.
Outside shell dan 50% = 1700
Inside shell 75% = 2350
Ik zet hier erg grote vraagtekens bij. Zelf de snelle Bambu Lab en de Creality K1 hebben een maximale printsnelheid van resp. 500 en 600 mm/sec. En dat is al berensnel. 3400 mm per seconde zou betekenen dat je printkop in 1 seconde 3,4 METER zou afleggen. Je kunt me veel wijsmaken, maar dat geloof ik dus echt niet. Ik heb ergens gelezen dat de maximale printsnelheid voor de Dremel Digilab 3D20 100 mm/sec is. Dus alles daarboven is waarschijnlijk al foute boel. Dus zelfs als je een nulletje teveel hebt opgeschreven kloppen de waardes niet.
Heel goed opgemerkt. Ik ben natuurlijk een grote domme sukkel, en kan het verschil tussen mm/sec en mm/min niet zien :confusedgr: dus 3400 delen door 60 is 56 mm/sec :biggringr:

Afbeelding

Toegevoegd in 2 minuten 25 secondes:
Wim62 schreef: 22/07/24, 13:51 Als het skippen van de extruder is kun je dat makkelijk controleren , door het filament boven de extruder tussen duim en wijsvinger te nemen tijdens het printen op het punt waar je denkt wanneer hij gaat skippen .
Want dan voel je dat hij dan schokt .
Deze dus. Maar eens uit elkaar halen dan... :crygr:
Bambu Labs X1C + Ams / Dremel 3D20
Banditoz
Netherlands

Bericht door Banditoz »

En als het wel het schraoen van de nozzle over de infill is kun je dat oplossen met z-hop o.a.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met E3EZ, CB2 en EBB36 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
NineLizards
Netherlands

Bericht door NineLizards »

Z-hop op een oude Dremel 3D20 is nogal tijdrovend, dus liever niet... Ik vraag me eigenlijk af of die optie zelfs ondersteund wordt in de slicer software (Simplify3D v4) - even kijken - ja, zie wat opties, maar eerst maar eens de extruder uit elkaar halen.
Bambu Labs X1C + Ams / Dremel 3D20
PrintEngineer
Netherlands

Als de nozzel over de infill schraap wordt er m.i. teveel materiaal geëxtrudeerd (ervan uitgaande dat de flow op 100% staat). Heb dat zelf ook wel eens gehad en toen was het met een E-step kalibratie opgelost
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in