Experimentele wig voor camping meubilair

Heb je een geslaagde print die je wil delen? Mooi, we bekijken het graag hier.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 9 months en 1 week old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
PrintEngineer
Netherlands

Experimentele wig voor camping meubilair

Bericht door PrintEngineer »

Op de meeste campings is de ondergrond nooit helemaal vlak. Dus blijft het altijd weer zoeken naar een manier om het camping meubilair zo vlak en stevig mogelijk neer te zetten. Bij gewone houten en kunststof wiggen (die we eerst gebruikten) glijdt de boel er meestal na een tijdje toch weer vanaf. Nu heb ik een experimentele variant verzonnen met ronde uitsparingen voor de pootjes. Mocht het goed functioneren ontwerp ik meer varianten voor o.a. grotere hoogteverschillen en dikkere pootjes

Afbeelding
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Ee beetje goede tuin/campingtafel heeft een verstelbare poot die omhoog en of naar beneden kan .
Zo staat deze dan altijd stabiel .
Tenzij je op een helling staat 😂👍
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Banditoz
Netherlands

Bericht door Banditoz »

Dit plaatje kan nog een voordel hebben. Je vergroot het oppervlak zodat je op zachtere ondergrond niet wegzakt. Hiervoor zou het wel wat breder moeten zijn misschien. Blijft leuk om dit soort simpele dingetjes zelf te kunnen ontwerpen. En soms is het heel handig en soms werkt het minder en heb je gewoon lekker je hobby bedreven.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met E3EZ, CB2 en EBB36 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
PrintEngineer
Netherlands

@Wim62 er bestaat nog steeds genoeg meubilair zonder verstelbare pootjes. En natuurlijk kan je nog hele andere oplossingen verzinnen. Dit ontwerp is zo simpel dat er eigenlijk niets mis kan gaan. Veel van de verstelbare oplossingen zijn ook van vaak veel te dun plastic gemaakt, en na 15 keer gebruiken vertoond het al slijtage sporen of nog erger, is het beschadigd of stuk. Dit simpele ontwerp zal daar in ieder geval geen last van hebben
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Op zich niets mis mee , als je hem maar niet in pla print , want pla los in de zon is geen goede combi .
Maar pla in de zon opgesloten tussen twee vaste objecten is geen probleem .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
PrintEngineer
Netherlands

Deze is voor het experiment natuurlijk wel van PLA gemaakt. En na een keer camperen weet je wel of het idee werkt. En werkt het niet komt er weer een nieuw idee
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in