nieuw hier
-
nieuw hier
Kingroon KLP1 230 core-xy met nieuwste firmware en 32Gb emm card.
Prachtige printer, erg mooi afgewerkt en zeer compleet. Aliexpress had een aanbieding en toen kostte hij nog maar 200 euro. Erg tevreden over.
Ender 3, v2 mainboard 4.2.7, nieuwste klipper en PI4 als hoofdcpu.
Heb ik al jaren. Pasgeleden een nieuw mainboard geplaatst en overgegaan op Klipper. Ding is totaal geluidloos nu en ontzettend snel (voor een Ender3 dan). Soms merk ik niet eens dat hij aanstaat en aan het printen is.
Ben sinds kort weer bezig met 3d printen, was laatste jaren meer met mijn zelfbouw CNC machine bezig. Nu maak ik 3d printjes voor de CNC.
Ik gebruik filament van 4 jaar oud, van Bandit3d (bestaat niet meer). Na een paar dagen in een krat met flink wat silicagel doet al het filament (PLA HR+, PETG) het weer prima.
Als slicer gebruik ik OrcaSlicer. Voorheen altijd Cura, maar na 1 keer in Orca was ik al verkocht. Samen met Klipper is dit een ideale combinatie en printen gaat bijna als vanzelf.
Prachtige printer, erg mooi afgewerkt en zeer compleet. Aliexpress had een aanbieding en toen kostte hij nog maar 200 euro. Erg tevreden over.
Ender 3, v2 mainboard 4.2.7, nieuwste klipper en PI4 als hoofdcpu.
Heb ik al jaren. Pasgeleden een nieuw mainboard geplaatst en overgegaan op Klipper. Ding is totaal geluidloos nu en ontzettend snel (voor een Ender3 dan). Soms merk ik niet eens dat hij aanstaat en aan het printen is.
Ben sinds kort weer bezig met 3d printen, was laatste jaren meer met mijn zelfbouw CNC machine bezig. Nu maak ik 3d printjes voor de CNC.
Ik gebruik filament van 4 jaar oud, van Bandit3d (bestaat niet meer). Na een paar dagen in een krat met flink wat silicagel doet al het filament (PLA HR+, PETG) het weer prima.
Als slicer gebruik ik OrcaSlicer. Voorheen altijd Cura, maar na 1 keer in Orca was ik al verkocht. Samen met Klipper is dit een ideale combinatie en printen gaat bijna als vanzelf.
Laatst gewijzigd door iemandanders op 15/09/24, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Welkom hier, je bent ook al lang goed bezig zo te zien, ik heb ook nog PETG van meer dan 4jaar oud van Bandit in het gebruik hier, werkt gewoon nog erg goed ook zonder extra drogen, met het PLA HR+ had ik destijds minder goede ervaring, maar dat kan ik aan mijn zelfbouw printer hebben gelegen, ik heb er nog wel wat van en zal dit nog eens gaan proberen.
Laat hier ook eens wat zien van waar je mee bezig bent, wij zijn gek op plaatjes.
Laat hier ook eens wat zien van waar je mee bezig bent, wij zijn gek op plaatjes.
Groeten Hardy
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
-
Hierbij wat plaatjes van waar ik de laatste tijd mee bezig ben.
Het gaat om een besturing voor een RapidchageATC voor mijn eigenbouw CNC machine. Deze schakeling zorgt ervoor dat op commando er een 'kap' over de collets wordt getrokken (door de servo's aan beide kanten). De ESP32 zorgt voor enige slimmigheid en wordt aangestuurd door de 7i96 kaart in de CNC.
Veel gedoe met toleranties en andere onvoorziene problemen. Gelukkig is de KLP1 veel consequenter in haar prints dan de opgevoerde Ender3, komt misschien wel door de behuizing denk ik. Petg is veel maatvaster dan het PLA dat ik ook veel gebruik,
Dit is zoals het gaat werken, (maar dan alles ingebouwd in de behuizing zelf dus veel compacter. En extra mogelijkheden):
Het gaat om een besturing voor een RapidchageATC voor mijn eigenbouw CNC machine. Deze schakeling zorgt ervoor dat op commando er een 'kap' over de collets wordt getrokken (door de servo's aan beide kanten). De ESP32 zorgt voor enige slimmigheid en wordt aangestuurd door de 7i96 kaart in de CNC.
Veel gedoe met toleranties en andere onvoorziene problemen. Gelukkig is de KLP1 veel consequenter in haar prints dan de opgevoerde Ender3, komt misschien wel door de behuizing denk ik. Petg is veel maatvaster dan het PLA dat ik ook veel gebruik,
Dit is zoals het gaat werken, (maar dan alles ingebouwd in de behuizing zelf dus veel compacter. En extra mogelijkheden):
-
3D Wens Shop
- Contacteer:
Welkom op het forum en naast het 3D printen een andere mooie hobby zo te zien. Valt prima te combineren. Ik heb hier ook nog een rol PLA van 6 jaar oud liggen en een rol PETG van 5 jaar oud. Doen het zo op z'n tijd nog prima.
3D Printers: Bambu Lab X1C + AMS, Bambu Lab P1S + AMS, EPAX X1,
3D Scanner: 3DMakerPro Moose
3D Scanner: 3DMakerPro Moose
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in