Creality K1max printer
Creality K1max printer
Mede printer gebruikers.
Is de Creality K1Max printer bekend bij iemand en zo ja.
Wat zijn de ervaringen hiermee
Is hij aan te sturen van uit simplify
Is de Creality K1Max printer bekend bij iemand en zo ja.
Wat zijn de ervaringen hiermee
Is hij aan te sturen van uit simplify
Wat heb je er zelf al aan gedaan om informatie te vinden? Als ik de zoekfunctie van het forum gebruik dan staat daar al aardig wat op. En als ik Google op Creality K1 Max en Creality K1 Max simplify vind ik een hele lading aan informatie. Niet om lullig te doen, maar dus iets dat je zelf dus ook kunt vinden. Het gaat dan niet alleen om technische info maar ook gebruikerservaringen, zowel de machine als simplify worden besproken.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Hallo onbekende printer,
Wat wil je printen, heb je ervaring in de 3D wereld?
Als iemand hier van het forum ergens goed mee overweg kan is dat geen garantie dat iemand anders dat ook gaat lukken.
Meer achtergrondkennis helpt dan om een goed antwoord te geven.
Wat wil je printen, heb je ervaring in de 3D wereld?
Als iemand hier van het forum ergens goed mee overweg kan is dat geen garantie dat iemand anders dat ook gaat lukken.
Meer achtergrondkennis helpt dan om een goed antwoord te geven.
Groet,
Wim
To quote or not to quote
Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Wim
To quote or not to quote
Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Even letterlijk gegoogled creality k1 simpefy3d en de eerste hit is dat ze in 2023 profielen hebben toegevoegd. Dat is dus geen probleem lijkt me. Ik heb zelf een k1 en die bevalt prima. Heb er zelf een camera in gezet en bedlevel schroeven gemonteerd. Wel de firmware geroot om beter alle klipperfuncties te kunnen gebruiken.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met E3EZ, CB2 en EBB36 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Op de vraag waarvoor ik hem wil gebruiken, ik gebruik hem om de scenery voor mijn modelspoorbaan schaal n te printen, dus het is allemaal klein spul.
Ik teken alles in AutoCad en zet het om naar een stl bestand.
Wat ervaring betreft ik heb al 5 jaar een Leapfrog HS dual printer en die is aan vervanging toe.
Op Google heb ik zo’n beetje alle reviews gelezen en die gaan van ze goed tot erg slecht.
Van daar de vraag hier bij de echte gebruikers.
Groe Piet
Ik teken alles in AutoCad en zet het om naar een stl bestand.
Wat ervaring betreft ik heb al 5 jaar een Leapfrog HS dual printer en die is aan vervanging toe.
Op Google heb ik zo’n beetje alle reviews gelezen en die gaan van ze goed tot erg slecht.
Van daar de vraag hier bij de echte gebruikers.
Groe Piet
Maar die reviews zijn ook van echte gebruikers, maar dan misschien uit een ander land. Wat ik er destijds van gelezen heb zijn er in het begin aardig wat problemen geweest met de extruder, maar bij de nieuwere versies zouden die zijn opgelost.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Ik eigenlijk wel nieuwsgierig waarom deze aan vervanging toe is? Dat is toch al een fantastische printer, wat verwacht je eigenlijk meer/beter te kunnen met een Creality K1?
Groeten Hardy
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Hardy.
De printer die ik heb is ongeveer 10 jaar oud, destijds over genomen van een bedrijf dat zwaardere printers aan ging schaffen.
Het positioneren van de printkop vertoond nu afwijkingen vertoond maatafwijkingen van 2 a 3 millimeter, na het installeren van een software update was het niet verholpen.
Het zit in de stappenmotoren die niet goed meer zijn, en die vervangen zouden moeten worden evenals de printplaat voor de motor aansturing.
Aangezien de kosten hiervan meer zijn als van een nieuwe printer ga ik dat niet uitgeven aan een printer van 10 jaar oud.
Dus denk ik dat ik met de Crealiti K1 max een gelijkwaardige printer heb.
De printer die ik heb is ongeveer 10 jaar oud, destijds over genomen van een bedrijf dat zwaardere printers aan ging schaffen.
Het positioneren van de printkop vertoond nu afwijkingen vertoond maatafwijkingen van 2 a 3 millimeter, na het installeren van een software update was het niet verholpen.
Het zit in de stappenmotoren die niet goed meer zijn, en die vervangen zouden moeten worden evenals de printplaat voor de motor aansturing.
Aangezien de kosten hiervan meer zijn als van een nieuwe printer ga ik dat niet uitgeven aan een printer van 10 jaar oud.
Dus denk ik dat ik met de Crealiti K1 max een gelijkwaardige printer heb.
Ok, is altijd wel weer leuk om iets nieuws aan te schaffen
, alleen vraag ik mij wel af of de printer niet op een eenvoudige en goedkope manier weer up-to-date te krijgen is, stappen motoren geven nooit maat afwijkingen, ze doen het of ze doen het niet, wel kunnen riemen en loopwieltjes slijten, maar die kosten bijna niets, ook een moederbordje en een Raspberry pi voor eventueel Klipper zijn goedkoop.
Groeten Hardy
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen