Nieuwe baan
-
PrintEngineer
Nieuwe baan
Na 8 jaar voor een onderzoeks- en certificeringsinstituut te hebben gewerkt, ben ik per 1 november gestart als OT expert bij een grote energiemaatschappij. Vanwege de geheimhoudingsplicht kan ik hier niets vertellen over de inhoud van de functie, maar wel dat het zorgt voor een totaal ander leven. Voor mijn vorige baan zat ik iedere dag slechts 20 minuten op de fiets en nu reis ik minstens 2,5 uur per dag met de auto. Dat het invloed heeft op de rest van mijn leven en hobbies is niet meer dan logisch.
Sinds de start bij mijn nieuwe werkgever heb ik geen printer of elektronica meer aangeraakt en liggen alle projecten volledig stil. Toch sta ik 100% achter de keuze om in deze baan te zijn gestapt.
En ja, het is absoluut leuk om een hobby te hebben, maar van levensbelang is het niet. Mocht er in de toekomst weer tijd ontstaan om verder te gaan met o.a. het 3D printen zal ik het zeker weer oppakken. Maar voorlopig is daar echt geen ruimte voor. Wel blijf ik hier op het forum lezen en zal als het van toegevoegde waarde is op topics reageren. Dus zijn jullie nog niet van mij af
Sinds de start bij mijn nieuwe werkgever heb ik geen printer of elektronica meer aangeraakt en liggen alle projecten volledig stil. Toch sta ik 100% achter de keuze om in deze baan te zijn gestapt.
En ja, het is absoluut leuk om een hobby te hebben, maar van levensbelang is het niet. Mocht er in de toekomst weer tijd ontstaan om verder te gaan met o.a. het 3D printen zal ik het zeker weer oppakken. Maar voorlopig is daar echt geen ruimte voor. Wel blijf ik hier op het forum lezen en zal als het van toegevoegde waarde is op topics reageren. Dus zijn jullie nog niet van mij af
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe baan. Maar als ik lees dat dit o.a. 2 uur meer reistijd per dag betekent denk dat een hobby (welke dan ook) weldegelijk van levensbelang is om te kunnen ontspannen en met iets anders bezig te zijn dan werk en reistijd. Maar goed dat is slechts mijn mening. We zullen je voorgang van de diverse projecten zeker gaan missen.PrintEngineer schreef: ↑05/12/24, 21:11 En ja, het is absoluut leuk om een hobby te hebben, maar van levensbelang is het niet.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gefeliciteerd met je nieuwe baan .
Maar om twee en een half uur woonwerk verkeer te hebben had ik toch iets dichter bij huis gezocht .
Maar dat is jou keuze , het is jammer dat jou werk al je vrijentijd opslokt zodat je je hobby niet kunt uitvoeren .
Maar om twee en een half uur woonwerk verkeer te hebben had ik toch iets dichter bij huis gezocht .
Maar dat is jou keuze , het is jammer dat jou werk al je vrijentijd opslokt zodat je je hobby niet kunt uitvoeren .
Met vriendelijke groet
Wim
Prusa mk4S
Wim
Prusa mk4S
-
PrintEngineer
De lange reistijd komt vooral door alle files die er staan. Zonder file zou ik 50 minuten per dag minder reistijd hebben. Reizen met het openbaar vervoer bleek helaas geen optie, want dan neemt de reistijd alleen maar toe. En toch bied deze baan inhoudelijk zoveel uitdagingen dat ik er tot mijn pensionering mijn ei in kwijt kan. En ja ik moet ook ruiterlijk toegeven dat het financieel óók aantrekkelijk was om de overstap te maken. Ik ben voor deze functie benaderd en was op dat moment niet direct op zoek naar een andere baan. Dus heb ik ook ruim de tijd genomen alvorens ik de keuze heb gemaakt. Daarbij heb ik veel zaken tegen elkaar afgewogen en kan alleen maar tot de conclusie komen dat je soms iets moet verliezen om er iets anders voor terug te krijgen. En de printers blijven voorlopig gewoon in de berging staan, dus als er weer mogelijkheden zijn zal ik ze zeker weer aanraken
Gefeliciteerd met de nieuwe baan.
Werken en leven kan je alleen als je een hobby hebt !
Ik weet niet wie dat ooit bepaald heeft maar het klopt wel. Nu op zoek naar een huis in de buurt van je kantoor zou ik zeggen.
Werken en leven kan je alleen als je een hobby hebt !
Ik weet niet wie dat ooit bepaald heeft maar het klopt wel. Nu op zoek naar een huis in de buurt van je kantoor zou ik zeggen.
Groet,
Wim
To quote or not to quote
Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Wim
To quote or not to quote
Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
-
3D Wens Shop
- Contacteer:
Gefeliciteerd met je nieuwe functie en welkom in de energie wereld! Je hebt het over een energiemaatschappij, maar bedoel je toevallig niet een netbeheerder? Energiemaatschappijen verkopen met name energie of zit je in de opwek van energie. Ben zelf engineer bij Alliander / Qirion en daar zijn ook veel OT'ers in dienst.
3D Printers: Bambu Lab X1C + AMS, Bambu Lab P1S + AMS, EPAX X1,
3D Scanner: 3DMakerPro Moose
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:
Effe "OT Expert" gegoogled. Ti's ofwel "Occupational Therapy" of een systeem voor forensische audio analyze. Gezien de geheimhoudingsplicht gok ik toch eerder op het laatste
Een compleet andere job zoeken en vinden kan altijd leuk zijn, maar 2.5u rijden dagelijks zou mij toch teveel zijn, alle succes toch.

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Bambulab X1C + 4 AMS
Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
-
3D Wens Shop
- Contacteer:
Ik vermoed dat het voor "Operationele Techniek" staat.
3D Printers: Bambu Lab X1C + AMS, Bambu Lab P1S + AMS, EPAX X1,
-
PrintEngineer
@3d Wens Shop het is inderdaad netbeheer, maar als ik dat aan mensen vertel kunnen ze zich er niet veel bij voorstellen, juist omdat ik niet buiten met mijn poten in de klei sta. En over het werk binnen niet veel mag vertellen. Ja dat ik met computers werk en een foutje van mij grote gevolgen kan hebben. En dan begrijpt de gemiddelde mens er nog steeds niets van
Veel succes PrintEngineer. Houd je wel de spanning er op? Ik heb een enorme hekel aan ontdooide vriezers. 

Groeten uit Hoogeveen.
3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in