Maar ik heb wat onderzoek gedaan naar wat voor printer ik nodig heb om dat een beetje betaalbaar te houden, want printen in kleur op die kleine schaal met een AMS is een drama. Mijn eigen Bambu A1 kan het, in theorie, maar ik vergooi veel te veel PLA om het een efficient te houden, het duurt een eeuwigheid en de hechting tussen kleurlagen is matig (ik vermoed door hoe traag er geprint wordt) waardoor de kleine overgangsstukjes direct afbreken.
De enige printer die ik kan vinden die kan wat ik wil, zonder dat het gelijk een super-professionele is die een fortuin kost (want dat heb ik niet) is de PrusaXL. Die heeft 5 kleurkoppen, zodat je zonder verlies van tijd en filament kan printen in 5 kleuren, wat goed genoeg is om te maken wat ik wil. Maar... die ga ik niet zomaar aanschaffen, want die is ook heel erg duur en als het dan nog steeds niet werkt, dan zit ik er mee.
Dus mijn hoop is dat er iemand in de buurt is die zo'n ding heeft staan en die (natuurlijk tegen vergoeding) een print voor me kan doen er mee, zodat ik kan zien wat de kwaliteit is als ze er echt vanaf komen, en of het hechting-probleem dan weg is. Dus als je iemand bent of kent met een PrusaXL, geef me een reactie dan kunnen we overleggen