Long shot - heeft iemand hier een 5-headed PrusaXL?

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 4 months en 6 days old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Pluisjen
Netherlands

Long shot - heeft iemand hier een 5-headed PrusaXL?

Bericht door Pluisjen »

Ola. Ik ben bezig met een poging tot printen van miniatures in kleur (voor warhammer-achtige en roleplaying games). Het doel is eigenlijk om die te verkopen (op basis van modellen die ik laat ontwerpen door een artist) als een alternatief voor mensen die niet zelf willen lijmen en schilderen.

Maar ik heb wat onderzoek gedaan naar wat voor printer ik nodig heb om dat een beetje betaalbaar te houden, want printen in kleur op die kleine schaal met een AMS is een drama. Mijn eigen Bambu A1 kan het, in theorie, maar ik vergooi veel te veel PLA om het een efficient te houden, het duurt een eeuwigheid en de hechting tussen kleurlagen is matig (ik vermoed door hoe traag er geprint wordt) waardoor de kleine overgangsstukjes direct afbreken.

De enige printer die ik kan vinden die kan wat ik wil, zonder dat het gelijk een super-professionele is die een fortuin kost (want dat heb ik niet) is de PrusaXL. Die heeft 5 kleurkoppen, zodat je zonder verlies van tijd en filament kan printen in 5 kleuren, wat goed genoeg is om te maken wat ik wil. Maar... die ga ik niet zomaar aanschaffen, want die is ook heel erg duur en als het dan nog steeds niet werkt, dan zit ik er mee.

Dus mijn hoop is dat er iemand in de buurt is die zo'n ding heeft staan en die (natuurlijk tegen vergoeding) een print voor me kan doen er mee, zodat ik kan zien wat de kwaliteit is als ze er echt vanaf komen, en of het hechting-probleem dan weg is. Dus als je iemand bent of kent met een PrusaXL, geef me een reactie dan kunnen we overleggen :)
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Je gaat hier niet snel iemand vinden die een printer van (gemiddelde prijs € 4200) heeft staan. Op dit forum zitten hoofdzakelijk hobbyisten en een enkeling print (semi) professioneel. Een aantal daarvan printen met de populaire Bambulab printers waar al wel redelijk wat kennis van aanwezig is. Je kunt bijna beter naar een print service gaan die met de Prusa XL werken en daar dan een prototype laten produceren
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Ik heb er (nog) geen :(
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Met een prusa mk4s met een mmu3 erop kun je ook met 5 kleuren printen en niet zo duur al de prusaxl .
.
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Klopt, maar dan kan ik even goed met enkel m'n X1c Meerkleurig doen. Het hele punt van die XL is meerdere toolheads waardoor je effectief ook meerdere materialen tegelijk kan. Vb petg en tpu en ABS in 1 en dezelfde print. Dat ga je met een MMU en single extruder niet doen of je gaat net dezelfde blokkages hebben in je hotend en dezelfde prime tower in multikleur

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS
Pluisjen
Netherlands

Bericht door Pluisjen »

PrintEngineer schreef: 31/12/24, 13:32 Je gaat hier niet snel iemand vinden die een printer van (gemiddelde prijs € 4200) heeft staan. Op dit forum zitten hoofdzakelijk hobbyisten en een enkeling print (semi) professioneel. Een aantal daarvan printen met de populaire Bambulab printers waar al wel redelijk wat kennis van aanwezig is. Je kunt bijna beter naar een print service gaan die met de Prusa XL werken en daar dan een prototype laten produceren
Weet jij een print service die met Prusas werkt? Ik heb wat rondgezocht, maar ik vind maar weinig bedrijven die iets delen over wat voor apparaten ze hebben en ik kan er nergens een vinden waar je 3d modellen met kleur-informatie kunt uploaden, alles wat ik tegen kom is alleen single color (en de meeste zijn industrieel, niet voor kleine hobby projecten)

Want opzich is dat ook een goed idee, maar ik heb nog nooit een print service gebruikt, geen idee waar ik moet zijn.
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Adresjes kan ik je niet echt aan helpen. Daar kan je ook beter zelf naar op zoek gaan, want je weet tenslotte zelf het beste wat je wensen zijn. Een tip die ik je wel kan geven is om deze vraag nogmaals te stellen bij HCC. https://apeldoorn.hcc.nl/. Daar zitten meerdere professionals met een eigen print service die je waarschijnlijk veel beter van de juiste informatie kunnen voorzien
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in