Bits from Bytes 3d printer BFB-3000

Algemeen forum
3d_print
Belgium

Bericht door 3d_print »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Het is gelukt met de magneet. Maar de filament is bijna op en ik meet een diameter van 3mm. Zou ik daarvoor ook 2.85mm kunnen gebruiken? Ook zou ik een BFB bestand willen maken met het programma Axon om te kunnen printen, maar ik vindt dat programma niet.
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Ik zou de printkop ombouwen naar 1,75 mm, zoveel werk is dat niet. 2,85 is niet meer van deze tijd en steeds moeilijker te krijgen. Terwijl 1,75 de standaard is en voor weinig te koop is. Ik zou niet willen blijven hangen op BFB code. Mogelijk is een ander board met aangepaste (Marlin) software een alternatief om weer terug te treden in de 21ste eeuw. Iets dat zo achterhaald is en niet wordt geüpdatet of ondersteund wil je niet aan blijven plakken lijkt me.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Ik zou deze printer aan een museum moeten schenken , als ik lees op Wikipedia zou ik er geen stuiver meer investeren
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Zo ver wilde ik niet gaan, maar het komt denk ik wel dicht bij de realiteit. Tenzij je er een nostalgisch project van wilt maken. Maar dan heb je wel wat 3D-print ervaring nodig.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Deze printer heeft best nog wel potentie om weer goed te gaan functioneren. Maar wanneer je liever een moderne printer hebt staan, waar je zelf nagenoeg niets meer aan kunt oplossen, kan dat natuurlijk ook. Vaak is het toch zo dat een printer die niet meer lekker werkt door een nieuwe wordt vervangen, en de oude wordt sloopmateriaal of gaat de schroothoop op. In het kader van duurzaamheid zou je dat natuurlijk niet willen, maar de industrie heeft niet veel met duurzaamheid en ontwikkeld vrolijk in hoog tempo nieuwe modellen met de meest geavanceerde technieken. Dus waarschijnlijk heeft ook deze printer zijn langste tijd wel gehad
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Een da's nu precies waar ik met mijn cr-10 opbouw probeer te vermijden. De sloop. Gisteren weer even mee bezig kunnen zijn en ook de hotend fan config werkt nu zoals het hoort, de z-as steps zijn afgesteld en pid tuning is gedaan.

Na werk proberen de filament sensor werkend te krijgen. Het zijn de laatste loodjes

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Puffeltje
Netherlands

Bericht door Puffeltje »

met het programma Axon om te kunnen printen, maar ik vindt dat programma niet.
https://bfb-axon.software.informer.com/
Ender 5 Plus omgebouwd naar Mercury One.1 , voorzien van BigTreeTech Manta M8P V2, raspberry pi CM4, EBB36, Phaetus Rapido Hotend 2 UHF - DFR0550 display - Klipper met CANbus
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in