Hoe gladde onderkant object na gebruik support

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Dat een Ender 3 nooit perfect glad op support kan printen wat de genoemde Bambulabs wel kan. De Ender 3 is achterhaalde techniek die in de handel geen lang leven meer gaat hebben. Die super moderne printers die met formule 1 snelheid kunnen printen duwen het oudere concept eruit
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
3DWim
Netherlands

Bericht door 3DWim »

Nou die bewering wil ik wel onderuit houden. Ik heb van de week een tweetal stekker behuizingen laten printen met een bambu printer. Resultaat was ok, maar het verwijderen van alle ondersteuning viel niet mee en laat wel degelijk sporen na.
Wat mij ook tegen viel is dat elk ^%$ randje een ondersteuning kreeg, wellicht een instellingskwestie maar voor nu overkill.

Het bewuste bestand:
betteri-bc01-angle-housing.stl
Betteri BC01
(3.51 MiB) 23 keer gedownload
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

PrintEngineer schreef: 05/06/25, 22:20 Die super moderne printers die met formule 1 snelheid kunnen printen
Die snelheden zijn ook maar relatief, in de praktijk wil je gewoon een mooie sterke print, en hiervoor zal je toch de snelheid moet gaan verlagen, wat een Bambu kan kan een Ender ook, alles staat en valt met instellingen en software kennis en uiteraard ook mechanische kwaliteit, maar een Ender3 doet hier echt niet veel onder t.o.v. een Bambu A1.
Groeten Hardy

Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Banditoz
Netherlands

Bericht door Banditoz »

Een ender 3 met goede lagers en klipper gaat ook best snel. Maar de nieuwere generaties is vooral veel meer plug en play.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met E3EZ, CB2 en EBB36 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Snelheid is ook niet alles , de kans dat het mis gaat is op hogere snelheid veel groter dan op lage snelheid .
De gemiddelde Bambu gebruiker print al op lagere snelheid om mislukkingen te voorkomen en om het geluid die die dan maakt .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
PrintEngineer
Netherlands

Snelheid is niet alles, maar voor het geduld van veel mensen geldt hetzelfde. Alles moet steeds sneller, en printen dus ook. De Bambulab printers zijn hiervoor ontworpen en dat kan je niet echt zeggen van printers als de Ender 3. En ik blijf ervan overtuigd dat het toenemende ongeduld de voorkeur geeft aan de moderne snelle printer. En dan doet kwaliteit er al gauw minder toe, want opnieuw printen is ook zo gedaan
Lourens
Netherlands

Bericht door Lourens »

Wim62 schreef: 06/06/25, 16:05 ...
De gemiddelde Bambu gebruiker print al op lagere snelheid om mislukkingen te voorkomen en om het geluid die die dan maakt .
Beschouw je dit als een feit?
Of is dit een mening gebaseerd op wat je 'ergens' gelezen hebt?
De Titanic was gebouwd door professionals,
De Ark door amateurs!
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Ik print met m'n X1C altijd op "normal" speed, met 0 wijzigingen aan snelheid in slicer niveau.
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Lourens schreef: 06/06/25, 18:09
Wim62 schreef: 06/06/25, 16:05 ...
Beschouw je dit als een feit?
Of is dit een mening gebaseerd op wat je 'ergens' gelezen hebt?
Dit hebt ik van een grote Nederlandse site waar ze een topic hebben alles over Bambu Lab 3D Printers wordt besproken .
Een Bambu lab printer is een mooie printer voor mensen met twee linker handen of niet technische aangelegd zijn en alleen maar plug&play willen .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Ik krijg nog steeds uitstekende prints met mijn "old fasion" printer. En zoals al is aangehaald is dat voor een groot deel te danken aan de instellingen in je slicer. Je mag dan misschien een super ("AI") printer bezitten, maar je moet zelf ook nog een beetje logisch blijven nadenken. En zoals ook al gezegd, snelheid is echt niet alles als het uiteindelijk om kwaliteit gaat.

Het is jammer dat 3D-printen nu ook een beetje een juppen ding is geworden. Dus geen verstand van zaken en toch proberen iets populairs te printen met het idee dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Maar daar moet je dan ook wel de portemonnee voor trekken. Laat mij dan maar van de oude stempel zijn. Kost minder en geeft meer voldoening. Ik laat me niet meeslepen, al klinkt het soms wel verleidelijk.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
PrintEngineer
Netherlands

AI gaat het in de nabije toekomst op vele fronten overnemen. M.i. duurt het geen 10 jaar meer voordat er vol automatische AI printers op de markt zijn. Het is zelfs niet ondenkbaar dat dat soort printers alles aan boord hebben zoals een slicer, repair functies voor het 3D ontwerp en zichzelf trainen om prints steeds verder te perfectioneren. Ik roep dit omdat ik daar al de eerste ontwikkelingen van heb gezien op een grote tech beurs. De ontwikkelingen rondom AI gaan beangstigend snel en het gaat ons leven meer en meer besturen. Dus als mijn inschatting klopt hoef je over 10 jaar helemaal niets meer te kunnen op technisch gebied om toch perfecte print te kunnen produceren
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in