Binnenkort nieuw speeltje :D

Algemeen forum
3DWim
Netherlands

Bericht door 3DWim »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Ja dat weet ik mooie gekleurde draken. Maar dat loont niet de investering.
Dat hoeft ook niet altijd maar ik vroeg me dat af.

Jammer dat Bambu de vreemde keuze gemaakt heeft qua print rechten zeg maar.
Op zich is er niks mis met de printer.
Laatst gewijzigd door 3DWim op 08/06/25, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Typisch China die zijn dol op gegevens van andere alles moet via de cloud .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Lourens
Netherlands

Bericht door Lourens »

Dat is nogal kort door de bocht.
Voor BamBuLabs geldt dat misschien, maar er zijn genoeg andere Chinese 3D-printers die 'gewoon' met een SD-kaartje, USB stick of lokaal netwerk werken.
De Titanic was gebouwd door professionals,
De Ark door amateurs!
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Ja dat klopt die zijn er zeker , maar chinezen zijn dol op input die ze binnen kunnen halen als ze dat lukken .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Ik gun iedereen z'n ding en als je het kunt betalen en het er voor overhebt, zeker doen. Maar met dit soort bedragen vervaagt toch wel de grens van een hobby. Prachtig dat het bestaat, maar ik moet eerlijk zeggen dat al had ik het geld ervoor over, ik niet zou weten wat ik er dan mee zou gaan printen om het die prijs ook waard te laten zijn.

Het is toch niet meer te vergelijken met jaar of 7-8 geleden toen je voor 100-200 euro een 3D-printer (bij Ali) kocht en met veel sleutelen en innovatie die printer naar de top wist te brengen. En dan een 1 kleurenprint van redelijk goede kwaliteit wist voort te brengen. Wel een beetje jammer. Zoals ik al eerder aangaf wordt het op deze manier meer een juppen ding voor mensen met veel geld die nergens verstand van hoeven te hebben. Ze kopen dan zo'n ding, printen er een paar keer wat mee en daarna verdwijnt hij naar zolder om te verstoffen. Ik wil onze Admin daar niet toe rekenen aangezien die wel heeft aangetoond genoeg kennis van zaken te hebben, maar de trend lijkt langzaamaan gezet te worden.

Dat goede en veel betere printers duurder zijn geworden moge duidelijk zijn, maar 4,5 mille voor een printer is toch niet voor de meeste mensen weggelegd, laat staan dat je er dusdanig mee print dat de prijs de aanschaf rechtvaardigt. Maar goed dat is uiteindelijk natuurlijk ieder zijn eigen afweging.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Ik kon dat ding ook alleen maar betalen omdat ik meerdere spullen ervoor van de hand heb gedaan die anders toch maar ongebruikt in de last lagen. Waaronder vb ook m'n resin printer. Doe heeft nu een nieuw leven om miniaturen te printen voor gezelschapsspellen vb.

Anders was het bij een droom gebleven om dat ding te kunnen aankopen.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Ik ben nu ook wel benieuwd wat voor moois er straks uit gaat rollen.
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Misschien dat dat ding met tijd m'n CR10 gaat vervangen, klipper conversion is zo goed als klaar nog de adxl en runout sensor werkend krijgen en dan kan ik em levellen en een kalibratie printje doen

Toegevoegd in 3 uren 41 minuten 40 secondes:
Denk dat dit ding een mooie test gaat zijn als die XL gebouwd is en netjes bij mijn draken familie gaat passen

https://www.printables.com/model/3115-adalinda

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Ik vind die dingen best mooi. Zo heb ik hier ook wel diverse dingen die ik voor het mooie heb uitgeprint. Maar dat houdt ook weer snel op. Want ik ga niet m'n hele kamer vol zetten met dat soort dingen omdat ze zo mooi zijn. Dat is een beetje het probleem met het printen van dat soort dingen. Gelukkig zet ik m'n printer vaker in voor het maken van dingen die een nuttige functie hebben of omdat een onderdeel niet (meer) verkrijgbaar is. Met de resinprinter had ik eigenlijk hetzelfde probleem, ik wist bij god niet wat ik er mee moest gaan printen. Alleen maar dingetjes omdat ze zo mooi en gedetailleerd waren? Nee, dat is even voor een paar dingen leuk, maar daarna houdt het (voor mij) op. Dus ik ben wel benieuwd wat je er verder zoals mee gaat printen.
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Der staan ook 'functional' en 'organizing' prints op de planning. Maar wat me het meeste tegen houdt is het gebrek aan CAD skills. Ik ga nog eens zoeken of er geen lessen in de buurt zijn

Bambulab X1C + 4 AMS
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Je kunt ook veel op Youtube vinden, dan kun je het bestuderen wanneer het jou uitkomt en dingen eventueel overslaan. Verder kun je ook gericht zoeken op bepaalde functies.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in