behuizing voor "weerstation" gevraagd
STL bestand
behuizing voor "weerstation" gevraagd
Goedenavond,
Ik ben al een hele tijd aan het "prutsen" om een, naar mijn idee, simpel langwerpig "kastje" te maken met een schuin deksel.
De afmetingen kloppen niet 100%. Maar het idee zal door dit plaatje wel duidelijker worden denk ik.
IDEE voorbeeldje
Wat is wil doen is een kastje maken die aan mijn gevel komt te hangen.
In het "dak" van het kastje wil ik verzonken een "raindrop module" plaatsen.
De afmetingen zijn 40 × 54.3 x 2mm
Het oranje vlak is dus 2 mm diep zodat het vlak kom te liggen als de raindrop module erin ligt.
En boven de raindrop module wil ik nog gecentreerd op hetzelfde schuine vlak een "BH1750FVI" plaatsen. (dat is een lichtsensor voor zonlicht te meten) met een diameter van 29mm. Nu moet er wel ruimte zijn voor die ±30mm maar omdat ik deze er koud op wil plakken heb ik aan 10mm gecentreerd onder die lichtsensor voldoende.
Het schuine vlak moet 20 graden "afschot" hebben zodat er geen water op blijft liggen.
Ik heb al geprobeerd om met Freecad, Tinkercad en SolidWorks het één en ander voor elkaar te krijgen maar ik krijg het niet goed.
Zo zie je in mijn ontwerp ook een rechthoekig plaatje (46mm x 40mm) die ik eigenlijk bedoeld had als "verzonken" plaatje zodat ik nog wel "in" het doosje kan komen met een paar schroefjes.
Is er iemand die hier een STL bestand van zou kunnen maken voor mij?
Dan kan ik hem zelf waarschijnlijk wel aanpassen als bepaalde afmetingen niet kloppen.
Vriendelijke groet,
Andries.
Ik ben al een hele tijd aan het "prutsen" om een, naar mijn idee, simpel langwerpig "kastje" te maken met een schuin deksel.
De afmetingen kloppen niet 100%. Maar het idee zal door dit plaatje wel duidelijker worden denk ik.
IDEE voorbeeldje
Wat is wil doen is een kastje maken die aan mijn gevel komt te hangen.
In het "dak" van het kastje wil ik verzonken een "raindrop module" plaatsen.
De afmetingen zijn 40 × 54.3 x 2mm
Het oranje vlak is dus 2 mm diep zodat het vlak kom te liggen als de raindrop module erin ligt.
En boven de raindrop module wil ik nog gecentreerd op hetzelfde schuine vlak een "BH1750FVI" plaatsen. (dat is een lichtsensor voor zonlicht te meten) met een diameter van 29mm. Nu moet er wel ruimte zijn voor die ±30mm maar omdat ik deze er koud op wil plakken heb ik aan 10mm gecentreerd onder die lichtsensor voldoende.
Het schuine vlak moet 20 graden "afschot" hebben zodat er geen water op blijft liggen.
Ik heb al geprobeerd om met Freecad, Tinkercad en SolidWorks het één en ander voor elkaar te krijgen maar ik krijg het niet goed.
Zo zie je in mijn ontwerp ook een rechthoekig plaatje (46mm x 40mm) die ik eigenlijk bedoeld had als "verzonken" plaatje zodat ik nog wel "in" het doosje kan komen met een paar schroefjes.
Is er iemand die hier een STL bestand van zou kunnen maken voor mij?
Dan kan ik hem zelf waarschijnlijk wel aanpassen als bepaalde afmetingen niet kloppen.
Vriendelijke groet,
Andries.
Misschien handig als je duidelijk maakt wat er dan bij jou precies niet lukt, want die tekening de je gemaakt hebt ziet er toch niet zo slecht uit. Dat dekseltje aan de voorzijde print je los en is dan ook een los object als je het tekent.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
wanneer je inderdaad wat duidelijker bent lijkt mij niet zo moeilijk om te maken.
Groeten Hardy
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Bedankt voor de reacties.
Als ik mijn model bekijk dan lijkt het net of er meerdere objecten door elkaar heen lopen.
En volgens mij is het model ook niet hol.
Ik heb wel een STL bestand maar ik weet niet hoe ik die hier kan posten?
De mogelijkheid voor een afbeelding kon ik wel vinden.
Ik zou natuurlijk via "wetransfer" iets kunnen delen maar die link verloopt na 3 dagen.
En waar ik nog meer tegenaan loop?
Bijvoorbeeld het ophangoog kreeg ik ook niet voor elkaar.
Vriendelijke groet,
Andries.
Als ik mijn model bekijk dan lijkt het net of er meerdere objecten door elkaar heen lopen.
En volgens mij is het model ook niet hol.
Ik heb wel een STL bestand maar ik weet niet hoe ik die hier kan posten?
De mogelijkheid voor een afbeelding kon ik wel vinden.
Ik zou natuurlijk via "wetransfer" iets kunnen delen maar die link verloopt na 3 dagen.
En waar ik nog meer tegenaan loop?
Bijvoorbeeld het ophangoog kreeg ik ook niet voor elkaar.
Vriendelijke groet,
Andries.
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:
Stl is gewoon een toegelaten bestandsformaat, je voegt dat toe net zoals gelijk welke andere bijlage maar je moet wel de volledige text editor gebruiken en niet 'snelle reactie'
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Bambulab X1C + 4 AMS
PrusaXL 5 Toolhead Edition
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
PrusaXL 5 Toolhead Edition
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Oeps,
Had meerdere keren alle icoontjes bovenin bekeken. Maar nav je reactie zie ik nu onderin een tabje "bijlagen" in de volledige editor.
Bijdeze het bestandje wat ik heb geprobeerd.

Bijdeze het bestandje wat ik heb geprobeerd.
- Bijlagen
-
- weerhuisje.stl
- (2.23 KiB) 2 keer gedownload
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in