Heel slechte garantie Bambu
Heel slechte garantie Bambu
Tja, niet echt een vraag want denk niet dat men hier het probleem kan oplossen.
Gaat om het volgende: Mijn zoon heeft van begin van het jaar een Bambu P1S.
Paar maanden later koopt hij het AMS en recent een filamentdroger voor deze AMS.
Het is met die laatste dat de miserie is begonnen.
Hij wilde de droger op het AMS zetten en moest het AMS wat scheef houden.
Wat hij niet wist is dat van Bambu uit er een soort van droogzakjes liggen die door het scheef te houden zijn beginnen te lekken.
Lang verhaal kort: Zijn AMS is kapot nu.
Hij heeft natuurlijk naar Bambu een garantieaanvraag gedaan en zij wijzen elke verantwoordelijkheid af.
Nochtans geven ze elders aan dat ze weet hebben van deze problematiek en het droogmiddel gewijzigd hebben.
Daar sta je dan als consument in de EU waar je eigenlijk recht hebt op een degelijke garantie, zeker binnen zo een korte termijn.
Moet zeggen dat Bambu mij als bedrijf enorm teleurstelt wanneer er wat stuk gaat.
Gaat om het volgende: Mijn zoon heeft van begin van het jaar een Bambu P1S.
Paar maanden later koopt hij het AMS en recent een filamentdroger voor deze AMS.
Het is met die laatste dat de miserie is begonnen.
Hij wilde de droger op het AMS zetten en moest het AMS wat scheef houden.
Wat hij niet wist is dat van Bambu uit er een soort van droogzakjes liggen die door het scheef te houden zijn beginnen te lekken.
Lang verhaal kort: Zijn AMS is kapot nu.
Hij heeft natuurlijk naar Bambu een garantieaanvraag gedaan en zij wijzen elke verantwoordelijkheid af.
Nochtans geven ze elders aan dat ze weet hebben van deze problematiek en het droogmiddel gewijzigd hebben.
Daar sta je dan als consument in de EU waar je eigenlijk recht hebt op een degelijke garantie, zeker binnen zo een korte termijn.
Moet zeggen dat Bambu mij als bedrijf enorm teleurstelt wanneer er wat stuk gaat.
Ik zou eerst de handleiding napluizen over wat er in staat over schuin houden, het droogmiddel en plaatsen.
Dan met de leverancier contact opnemen. Als dat Bambu zelf is dan gewoon een echte klacht indienen dat de droger niet werkt > garantie.
Als de handleiding niets meld over droogmiddel en in elkaar zetten. Dan kan je zoon dit ook niet weten en voorkomen.
Dan met de leverancier contact opnemen. Als dat Bambu zelf is dan gewoon een echte klacht indienen dat de droger niet werkt > garantie.
Als de handleiding niets meld over droogmiddel en in elkaar zetten. Dan kan je zoon dit ook niet weten en voorkomen.
Groet,
Wim
To quote or not to quote
Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Wim
To quote or not to quote
Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
-
PrintEngineer

Het enige wat je kunt doen is de algemene voorwaarden erop nazien en kijken in welke gevallen je recht hebt op schadevergoeding. Waarschijnlijk zal daar (in kleine lettertjes) zijn opgenomen dat schade veroorzaakt door foutief gebruik buiten de garantie valt. Hoe vervelend ook, ik ben bang dat Bambu hier in hun recht staat en niets hoeven te vergoeden
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Even een AMS schuin houden lijkt me geen foutief gebruik te zijn, eerder een ontwerpfout.
Verder vind ik niet dadelijk een Nederlandstalige handleiding op hun site, iets wat eigenlijk in de EU ook verplicht is dacht ik.
Nu goed, hier kan dit toch niet opgelost worden.
Postte het alleen om anderen te waarschuwen en om mee te geven dat Bambu zich niet aan de regels houdt.
Het eerste jaar moeten zij aantonen dat er wat verkeerd mee is gebeurd, niet andersom.
Verder vind ik niet dadelijk een Nederlandstalige handleiding op hun site, iets wat eigenlijk in de EU ook verplicht is dacht ik.
Nu goed, hier kan dit toch niet opgelost worden.
Postte het alleen om anderen te waarschuwen en om mee te geven dat Bambu zich niet aan de regels houdt.
Het eerste jaar moeten zij aantonen dat er wat verkeerd mee is gebeurd, niet andersom.
-
PrintEngineer

Hi,
Je schrijft:
Je schrijft:
Kun je aangeven waar dat is?Nochtans geven ze elders aan dat ze weet hebben van deze problematiek
printer: Ender 3 S1 Pro
software: 123D Design / Cura 5.5
Ik weet niet hoe de printer is aangeschaft. Maar daar kan het grote verschil in zitten. Heb je hem bijvoorbeeld via 123-3Dprinters aangeschaft dan heb je een goede toeleverancier voor het afhandelen van garantieclaims hier in Nederland. Alle andere kanalen, helaas ook die elders in de EU die als voorraadmagazijn van Bambu dienen, zullen zich (mogelijk) niet houden aan de Nederlandse/Europese wetgeving betreffende garantie. Ik heb zelf ook regelmatig zaken, waaronder ook 3D printers, die eigenlijk allemaal, via niet-Nederlandse kanalen aangeschaft. Vaak omdat het best veel geld scheelt. Maar altijd mee in het achterhoofd houdende dat je naar garantie mogelijk kunt fluiten. In dit soort gevallen is het natuurlijk altijd mosterd na de maaltijd en wrang, maar wel iets om voor een volgende aankoop in de afwegingen mee te nemen.
Maar de volgende vraag is dan, wat is er defect aan de AMS. Is dit zo ernstig dat dit niet zelf is te repareren? Wat kunnen die korreltjes (neem aan dat het silicagel korrels zijn) voor ernstige schade aanrichten? Gooi dat anders hier in de groep en misschien dat er iemand daarvoor een oplossing heeft
Maar de volgende vraag is dan, wat is er defect aan de AMS. Is dit zo ernstig dat dit niet zelf is te repareren? Wat kunnen die korreltjes (neem aan dat het silicagel korrels zijn) voor ernstige schade aanrichten? Gooi dat anders hier in de groep en misschien dat er iemand daarvoor een oplossing heeft
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Als de Bambu Lab AMS geblokkeerd is door silica-korrels, is de meest waarschijnlijke oorzaak dat het droogmiddelzakje is gescheurd, waardoor de korrels in de AMS terecht zijn gekomen. Om dit op te lossen, moet u de AMS grondig schoonmaken om alle korrels te verwijderen. Controleer of het droogmiddelzakje nog heel is; vervang het indien nodig, en plaats het droogmiddel op de daarvoor bestemde plek.
Met vriendelijke groet
Wim
Prusa mk4S , Core One coming soon .
Wim
Prusa mk4S , Core One coming soon .
-
PrintEngineer

Rob52 vraagt zich ook terecht af, wat kunnen een paar losse silicakorrels voor schade veroorzaken? De korrels zijn uiteraard hard en kunnen eventueel klem komen te zitten tussen draaiende delen. Verwijderen met iets als een stofzuiger of kwast (met stevige of kort geknipte haren) zouden de korrels weer los moeten krijgen. En dan worden de vastgelopen delen weer gangbaar
Je kunt hier foto's plaatsen, dus misschien goed om dat ter illustratie te doen
Je kunt hier foto's plaatsen, dus misschien goed om dat ter illustratie te doen
Hi,
Zijn die dingen écht nodig? kosten 5 Euro per stuk en de "working live" volgens Bambu is 1 maand
zie: droogzakjes Bambu
Zijn die dingen écht nodig? kosten 5 Euro per stuk en de "working live" volgens Bambu is 1 maand
zie: droogzakjes Bambu
printer: Ender 3 S1 Pro
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in