Instellingen van Creality Ender 5 pro
Ik kan de instellingen niet opslaan.
Instellingen van Creality Ender 5 pro
Als ik mijn printer instel voor ABS, inclusief de hoogte en alles en daarna ga printen blijft de printkop te hoog en schakeld de printer automatisch terug naar PLA met een lagere temperatuur en komt er van de print helemaal niets terecht.
Wat doe ikverkeerd?
Wat doe ikverkeerd?
-
PrintEngineer

Misschien kan je ons wat extra info geven. Welke slicer gebruik je en waar stel je ABS als filament op in? Doe je dat op de printer zelf of in de slicer? Als je de printer voorverwarmd via het ingebouwde menu voor ABS en in de slicer vergeet om i.p.v. PLA o.i.d. ook ABS aan te geven, zet de slicer alle instellingen goed voor het laatst gekozen filament en overschrijft de handmatige instelling op de printer. Dus hoe ga je te werk?
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Ik denk dat PrintEngineer het euvel al heeft gevonden, was ook mijn eerste idee na het lezen van het startbericht.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Ik gebruik Creality Print, daar kun je ook mee slicen
De instelling in de slicer moet ik dan nog even controleren.
Maar als ik de printer instel met behulp van een stuk papier voor de hoogte op alle 4 hoeken, en daarna ga printen blijft de heatsink ook veel te hoog.
Eerlijk gezegd kan ik mijn instellingen niet opslaan zoals dat zou moeten.
Toegevoegd in 4 minuten 43 secondes:
Ook heb ik nog een Elegoo 4 (Weet niet exact welke)
Als ik daar een SD kaartje instop voor het afdrukken kan ik in het mernu van de printer de hele afdrukmap niet vinden.Op het scherm van de printer zie ik geen modellen om te printen, de map blijft leeg.
De instelling in de slicer moet ik dan nog even controleren.
Maar als ik de printer instel met behulp van een stuk papier voor de hoogte op alle 4 hoeken, en daarna ga printen blijft de heatsink ook veel te hoog.
Eerlijk gezegd kan ik mijn instellingen niet opslaan zoals dat zou moeten.
Toegevoegd in 4 minuten 43 secondes:
Ook heb ik nog een Elegoo 4 (Weet niet exact welke)
Als ik daar een SD kaartje instop voor het afdrukken kan ik in het mernu van de printer de hele afdrukmap niet vinden.Op het scherm van de printer zie ik geen modellen om te printen, de map blijft leeg.
Kijk eens hier naar.dirk1947 schreef: 20/11/25, 22:28 Maar als ik de printer instel met behulp van een stuk papier voor de hoogte op alle 4 hoeken, en daarna ga printen blijft de heatsink ook veel te hoog.
Mogelijk dat je niet de juiste extensie voor het bestand gebruikt. Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets met een resin printer heb gedaan, en ik heb er ook geen meer.Op het scherm van de printer zie ik geen modellen om te printen, de map blijft leeg.
Dan maakt het niet uit wat je doet. Los eerst dit probleem op.dirk1947 schreef: 20/11/25, 22:28 Eerlijk gezegd kan ik mijn instellingen niet opslaan zoals dat zou moeten.
Ik snap niet wat heatsink=temperatuur verlies te maken heeft met je printopp. instellen.
Groet,
Wim
To quote or not to quote
Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Wim
To quote or not to quote
Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Ik denk dus dat hij hiermee de Z-hoogte bedoelt, oftewel de hoogte van de printkop/heatsink. Niet iedereen heeft de juiste kretologie op een rijtje als het gaat om 3D-printen. Zeker als de leeftijd al een beetje toeneemt en de ervaring wat minder is. Beetje flexibel denken dus.3DWim schreef: 21/11/25, 14:26 Ik snap niet wat heatsink=temperatuur verlies te maken heeft met je printopp. instellen.
-
PrintEngineer

Als het niet lukt om aangepaste instellingen op te slaan heeft het weinig zin om de z-offset opnieuw te bepalen. Dus wat Wim ook al zegt, los eerst dit probleem op of probeer het vanuit een terminal zoals die van Pronterface op te lossen. Dat doe je dan met G-code en slaat de wijzigingen aan het einde op met de instructie M500. Werkt dat ook niet zit het probleem in de firmware van de printer
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in