Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe het bevalt t.o.v. de Sapphire, het wordt in ieder geval minder sleutelen, wat "ik" persoonlijk wel weer jammer zou vindenDe kogel is door de kerk -> Bambu Lab P1S Combo gekocht.
Groeten Hardy
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Tja, op een gegeven moment dan hak je de knoop door. De P1S Combo is nu net voor een hele leuke prijs in de aanbieding, de P2S Combo niet. Niet dat de P2S heel duur is en hij heeft wel een aantal verbeteringen ten opzichte van de P1S, maar als ik het vergelijk met wat ik nu heb zal het (hopelijk) sowieso in bepaalde opzichten toch wel een vooruitgang zijn. Misschien dat ik achteraf wel zeg; had ik maar. Maar het is ook vaak zo; wat niet hebt mis je ook niet meteen. Ik zal het wel zien.Ch3vr0n schreef: 27/11/25, 18:45 Waarom dan niet meteen de verbeterde versie P2S? die is qua functies bijna een X1C.
Inderdaad, maar van sleutelen kwam eigenlijk toch al niet veel aangezien de Sapphire gewoon doet wat hij moet doen. Een tijd terug heb ik hem omgebouwd naar direct drive en dat werkt goed ook voor TPU. Er kan nog wel wat gefine tuned worden. Maar voor de meeste dingen die ik print is het zo prima. De Sapphire hoeft ook niet meteen vervangen te worden, maar je blijft toch kijken wat er te koop is en nu met deze prijs vond ik het tijd om eens wat anders te gaan bekijken. Ik heb ook nog steeds de Deltaprinter, die doet het ook prima, maar ik gebruik hem zelden. We gaan zien wat de toekomst me gaat brengen. Ik zie het maar als een Sinterklaas- / Kerstcadeautje voor mezelf, altijd een goed excuus om mee weg te komen.Hardy schreef: 27/11/25, 19:20 het wordt in ieder geval minder sleutelen, wat "ik" persoonlijk wel weer jammer zou vinden
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
PrintEngineer

Durf de voorspelling wel aan dat de oude printers vrij snel werkeloos in de hoek staan. De snelheid waarmee dit soort printers iets uitspugen schijnt verslavend te werken. De productie snelheid is enorm hoog tot een paar honderd milimeters per seconde. En de kwaliteit is ook op standje turbo vrij goed. Objecten worden er niet sterker door, maar dat maakt niet uit als je in een oogwenk weer een nieuw object hebt geprint
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Het is niet direct de bedoeling om met turbosnelheid te gaan printen. Kwaliteit is belangrijker, maar het zal ongetwijfeld wat sneller kunnen als dat ik nu gewend ben. Meestal neemt met de snelheid ook het geluid toe.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
PrintEngineer

Dat geluid valt naar mijn mening wel mee. De Bambulab die op de zaak staat draait bijna altijd op de hoogste snelheid omdat niemand lang wil wachten en dan is het geluidsniveau best acceptabel. We hebben ter vergelijking een 60 x 60 x 60 mm kubus op de Bambulab geprint en ik eentje thuis. De Bambu was in 53 min klaar en mijn oude dino printer heeft er 3 uur en 7 min over gedaan. Aan de buitenkant zag je niet veel verschil, maar de sterkte van de Bambu print was wel duidelijk minder. Beide prints hadden een lasgdikte van 0.15 mm en een infill van 20%. De Bambu kubus kon je gewoon met de hand kapot knijpen en die van de Orcabot niet. Daar was een hamer voor nodig om de kubus kapot te slaan. Super snel kunnen printen is dus prachtig, maar het eindresultaat laat wel meer te wensen over
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in