Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:
Zo heb ik mijn bed montage basis t.o.v. de gantry ook geleveld en daarna het bed gemonteerd met de veren waarna ik deze met een BLtouch(clone) en meshleveling precies heb afgesteld.Orcabot v0.43 Onderwerp is opgelost
Groeten Hardy
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
-
PrintEngineer

Bij de Orcabot staat het heatbed op 3 veren. Eentje is het referentiepunt en met de andere twee zet je het bed level. Dat het heatbed zelf niet 100% vlak is doet er niet toe. Ik print nog altijd op een 4 mm glasplaat die veel vlakker is dan de aluminium plaat. Het blauwe thermische sheet zorgt voor de optimale warmte overdracht en nivileert de kleine oneffenheden. Dus deze oplossing ligt vrij dicht bij het optimale wat eruit te halen valt. En ja, ik heb ook nog wel nagedacht over een laser meting, maar dat wordt een hele dure oplossing met verhoudingsgwijs weing rendement
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Een glasplaat zal in de meeste gevallen wel voldoen, al heb ik ook glasplaten gehad die niet optimaal vlak waren. Ook de borosilicaat versie. Maar een laser is natuurlijk niet meteen nodig, er zijn allerhande mechanische oplossingen die een uitstekend alternatief zijn. Maar zoals eerder geschreven los je met een eerste laag van 0,3 mm de meeste problemen ook wel op, mocht dat nodig zijn.
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Ik zou in plaats van een glasplaat een spiegel gebruiken want die zijn 100% vlak , ander hebt je een lachspiegel 
Met vriendelijke groet
Wim
Prusa Core One .
Wim
Prusa Core One .
-
PrintEngineer

Over het hele oppervlak heb ik nu op 40 punten gemeten en nergens meer verschil kunnen meten dan 0.04 mm. Dat is niet perfect, maar ook zeker niet slecht voor een gewone glasplaat. De vraag is dus of het nog wel loont om voor een spiegel te kiezen?
Lijkt me perfect genoeg, daar zal iedere eerste laag gewoon goed op lukken.
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
PrintEngineer

Met de eerste laag heb ik over het algemeen geen problemen. Mijn standaard handeling is eerst controleren op de posities van de drie stelpunten met een voelermaat. Dat hoeft straks met de nieuwe manier van levelen in principe nog maar op een punt en is de controle meer om de eindschakelaar afstelling te checken
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in