Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
Voorlopig is het even "stick to the plan". Losse regelaartjes heb ik zeker overwogen, maar voorlopig als optie laten afvallen. (in het ergste geval kan dat altijd nog)
Mijn ultieme doel is om alle actieve regelingen vanuit een centraal punt aan te sturen. Dat moet de BTT SKR 1.4 turbo technisch gezien kunnen, het enige wat roet in het eten kan gooien is dat het niet mogelijk is met Marlin firmware. Maar ook dat zal wel meevallen, want de script aanpassingen lieten zich probleemloos compileren en in de EEPROM flashen. Dus zo gezien heeft het best potentie om te gaan werken zonder toevoeging van extra regelaars. Daarom blijf ik voorlopig bij plan A
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Mocht je ergens een leuke regeling voor een Peltier element tegenkomen, dan houdt ik me aanbevolen
( Zal eens experimenteren met zo'n thermostaat regeling, kijken of dat goed genoeg is, of dat ik dan overshoot heb. Geen idee hoe nauwkeurig de regeling moet zijn in een droger (vijf graden onder glaspunt in ieder geval Maar... da's voor een andere thread, niet deze )
Meestal verzin ik mijn eigen projecten en bouw niet zo vaak iets wat een ander als hapklare brokken op het web publiceert. En mijn eigen projecten zijn alleen in de vorm van tekst en foto's te zien en zal ik nooit publiceren voor anderen. Niet uit egoïsme maar omdat ik mijn eigen projecten nooit goed genoeg vind om ze te delen met de rest van de wereld
Het is maar hoe je erin staat. Er is al vaak genoeg bewezen dat het niet zinvol is om opnieuw het wiel uit te vinden als er al tientallen verschillende wielen zijn die zich bewezen hebben. Dat wil niet zeggen dat je de meute moet volgen, maar uiteindelijk is het meestal wel de bedoeling dat een ander concept ook voordelen heeft. Als het alleen maar anders is en soms ingewikkelder, alleen om maar anders te zijn, tja wat moet je er dan mee. Zoals al eerder gezegd, leuk voor de hobby, maar daar is het dan ook wel mee gezegd. Maar dat moet je uiteraard zelf weten.
Eerlijk gezegd zijn mijn ideeën nooit vernieuwend of innovatief. Maar deze hobby houd mij wel van de straat en zorgt zo voor een stukje persoonlijk geluk. Wat anderen ervan vinden heb ik vaak genoeg kunnen lezen. Van volslagen voor gek verklaard tot wat leuk dat je dit doet. Heb dus door de jaren heen heel wat titels op mijn naam gekregen die spontaan aan mij zijn toegekend
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut