Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:
Ander wordt het een zooitje hier .Wie heeft hier ervaring mee?
Even een update voor deze nozzels, ik ben inmiddels weer overgestapt naar de normale geharstalen uitvoering, ik had al een paar keer last van lekkage tussen nozzle en coldend, het oppervlak waar de nozzle op het bovenste deel gedrukt wordt is veel smaller omdat het insertje die ruimte in neemt, dus hierdoor is vermoedelijk de kans veel groter dat het gesmolten filament hier tussendoor geperst wordt.
Groeten Hardy
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 KLIPPER, MKS-ROBIN-nano via CanBus
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 KLIPPER, MKS-ROBIN-nano via CanBus
Je zou de coldend kunnen proberen uit te boren naar de maat van de linker getoonde nozzle . Wie niet waagt wie niet wint .
Met vriendelijke groet
Wim
Prusa Core One .
Wim
Prusa Core One .
-
PrintEngineer

Het zijn allemaal pogingen om het printen richting F1 snelheid te krijgen. Dus verzinnen fabrikanten nozzels waar het filament sneller doorheen kan vloeien. Dat het lang niet altijd goed werkt omdat de rand super smal is kan de fabrikant niet zoveel schelen. Die heeft iets gemaakt waar een prachtig verhaal achter schuil gaat. Commercie is een bijzonder wereldje. Hoe overtuigender je verhaal des temeer zul je verkopen. Ook ik heb nog van deze nozzels liggen die ik nooit meer gebruik en ook nooit meer zal gebruiken. Want voor mij hebben ze geen toegevoegde waarde. En het is wat je zegt @Hardy, de kans op lekken is vele malen groter en die ervaring heb ik er dus ook mee
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
-
NineLizards

Vond dit wel een interessante thread. Ik ken de betreffende printer niet, maar kun je niet gewoon een adapter maken en daarmee het hele pakket verder naar beneden brengen?PrintEngineer schreef: 13/01/26, 12:46 In sommige gevallen zweeft de nozzle zelfs 20 mm boven de buildplate met de eindschakelaar op de uiterste stand.
(Of, andersom, het hele bed naar boven?)
Fusion + Bambu Labs X1C - Meer onzin - Nog meer onzin
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:

Ik zou gewoon on topic blijven (die nozzles), als iemand me zegt welke berichten van waar tot waar (of de id nummers) beter in het orcabot topic horen dan verplaatst ik ze in de loop van de week
Sent from my Pixel 10 Pro XL using Tapatalk
Sent from my Pixel 10 Pro XL using Tapatalk
Bambulab X1C + 4 AMS
PrusaXL 5 Toolhead Edition
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
PrusaXL 5 Toolhead Edition
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in