Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:
Ziet er weer goed uit.Wat heb je deze week geprint?
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Een leuk object, duurt niet erg lang en kost weinig filament. Helaas is het ontwerp niet helemaal feilloos want de standaard heeft nokjes die direct na het printen en het insteken van de houder met het kogeltje spontaan afbreken. Meerdere keren met andere instellingen geprint maar niks hield ook geen PetG. Uiteindelijk bleek ook de passing niet goed, dus e.e.a. aangepast en in TPU geprint en dat zit nu prima. Maar voor de rest een leuk ontwerp. Op de foto's is het niet heel goed te zien maar ik heb de vleugels op gladde hologram build plate geprint. Dat is alleen zichtbaar voor de zwarte delen, de gele hebben het ook maar dat zit aan de onderzijde. De sprieten en de tong zijn stukjes filament en de draaidelen zitten ook met stukjes filament als asjes gemonteerd. Link naar het ontwerp.
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:

Momenteel ben ik bezig aan dit ding https://www.printables.com/model/939432 ... -xl-drybox en dit ding https://www.printables.com/model/610843 ... -enxlosure voor m'n XL
Bambulab X1C + 4 AMS
PrusaXL 5 Toolhead Edition
En wat heb ik de afgelopen weken geprint? Nou dit:
Dit is het eerste gedeelte van de ERCF. Deze week wordt het bovenstuk geprint en in elkaar gezet. Daarna bedraden en opnemen in de CANbus van mijn printer. Software moet uiteraard ook nog ingevoegd worden in Klipper maar dat zal wel goed gaan.
En als laatste worden er 8 stuks filamentalist geprint en gebouwd. Kort om, ik verveel mij niet.
Dit is het eerste gedeelte van de ERCF. Deze week wordt het bovenstuk geprint en in elkaar gezet. Daarna bedraden en opnemen in de CANbus van mijn printer. Software moet uiteraard ook nog ingevoegd worden in Klipper maar dat zal wel goed gaan.
En als laatste worden er 8 stuks filamentalist geprint en gebouwd. Kort om, ik verveel mij niet.
Ender 5 Plus omgebouwd naar Mercury One.1 , voorzien van BigTreeTech Manta M8P V2, raspberry pi CM4, EBB36, Phaetus Rapido Hotend 2 UHF - DFR0550 display - Klipper met CANbus
Netjes ziet er goed uit .
Met vriendelijke groet
Wim
Prusa Core One .
Wim
Prusa Core One .
De ERCF is gereed: alles geprint, in elkaar gezet en bedraad. Ben nu bezig met controles, calibraties en aanpassing van mainsail en klipperscreen. Hierna mijn eerste testprinten maken. Hopelijk kan ik hier binnenkort aan beginnen. Na de calibratie nog wel even de bedrading bij het moederbord op de juiste lengte maken.
Ender 5 Plus omgebouwd naar Mercury One.1 , voorzien van BigTreeTech Manta M8P V2, raspberry pi CM4, EBB36, Phaetus Rapido Hotend 2 UHF - DFR0550 display - Klipper met CANbus
Ik zocht al een tijdje naar een wandrekje voor m'n cd's die tot voor kort op zolder lagen. Net als de vinyl collectie wilde ik die weer naar beneden halen. Het vinyl staat er inclusief nieuwe platenspeler alweer een jaartje, maar voor de cd's kon ik niks geschikts vinden. Tot ik van de week bij Ikea tegen een nieuw item in hun collectie aanliep. Perfect qua afmetingen. En als de kleur niet bevalt is die vrij eenvoudig over te schilderen/spuiten.
Echter is daar geen kant en klaar alfabet voor te vinden, dus maar even aan het meten en tekenen gegaan. En daarna e.e.a. uitgeprint. Multi material/colour is mooi, maar je moet er wel ontiegelijk veel geduld voor hebben. Want jonge jonge wat is zo'n materiaalwissel traag. Als er ooit nog eens betaalbare muli toolhead systemen komen ga ik daar op over. Maar geduld is een schone zaak als je bedenkt dat de Bambu onderhand natuurlijk wel andere kost is dan de Anet A8 waar ik ooit mee begon.
De letters zijn er met Studio in geplaatst, dus je kunt zelf ieder ander lettertype erin zetten, wel even opnieuw en goed uitlijnen. Letters die er nu inzitten zijn Arial 8,5 mm hoog en 2 mm dik. Plaatsing van de letters gaat het beste als het object rechtop staat zoals in de eerste foto en met de letterzijde naar voren op de build plate en uiteraard per object, niet globale. Dit is zwart en cold white voor een goed contrast, maar alle andere kleurencombinaties zijn natuurlijk mogelijk.
FÄRGSÄTTARE
E.e.a. is geüpload naar Makerworld.
En op Thingiverse.
Echter is daar geen kant en klaar alfabet voor te vinden, dus maar even aan het meten en tekenen gegaan. En daarna e.e.a. uitgeprint. Multi material/colour is mooi, maar je moet er wel ontiegelijk veel geduld voor hebben. Want jonge jonge wat is zo'n materiaalwissel traag. Als er ooit nog eens betaalbare muli toolhead systemen komen ga ik daar op over. Maar geduld is een schone zaak als je bedenkt dat de Bambu onderhand natuurlijk wel andere kost is dan de Anet A8 waar ik ooit mee begon.
De letters zijn er met Studio in geplaatst, dus je kunt zelf ieder ander lettertype erin zetten, wel even opnieuw en goed uitlijnen. Letters die er nu inzitten zijn Arial 8,5 mm hoog en 2 mm dik. Plaatsing van de letters gaat het beste als het object rechtop staat zoals in de eerste foto en met de letterzijde naar voren op de build plate en uiteraard per object, niet globale. Dit is zwart en cold white voor een goed contrast, maar alle andere kleurencombinaties zijn natuurlijk mogelijk.
FÄRGSÄTTARE
E.e.a. is geüpload naar Makerworld.
En op Thingiverse.
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:

Neem eens een kijkje naar de Snapmaker U1, 4 kop toolchanger. Uiteraard wel niet van het kaliber van m'n PrusaXL maar wel een toolchanger.Rob52 schreef: 08/03/26, 10:59 ls er ooit nog eens betaalbare muli toolhead systemen komen ga ik daar op over
Bambulab X1C + 4 AMS
Ik denk dat je het dan het beste af bent met een soort indx systeem zoals dat bondtech dat aan het onwikkelen is, heeft maar één toolhead incl.extruder (eenmalige aanschaf) daardoor ook weing extra bedrading die kapot kan, zeer snelle opwarmen van hotends d.m.v. inductie in het toolhead waardoor ook makelijk wisselen van soort filament, toepasbaar in elke printer, losse hotend kunnen relatief goedkoop zijn omdat er niet veel extra's aan zit en dus kan er ook weinig aan stuk gaan.Rob52 schreef: 08/03/26, 10:59 Als er ooit nog eens betaalbare muli toolhead systemen komen ga ik daar op over.
Groeten Hardy
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 KLIPPER, MKS-ROBIN-nano via CanBus
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 KLIPPER, MKS-ROBIN-nano via CanBus
Ik ga de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten houden. Het gaat erg snel vandaag de dag.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in