Ik heb gezondigd .....

Alles behalve 3D printen of gerelateerde onderwerpen.
3DWim
Netherlands

Ik heb gezondigd .....

Bericht door 3DWim »

Even vooraf: is er geen hardware topic?

Ik heb gezondigd .....
Nadat ik vorig jaar 40 jaar voor de baas gewerkt heb stond daar ook een bonus tegenover.
Lang zitten kijken naar bambu maar gezien de met name software ontwikkelingen toch een ander pad ingeslagen. Na wat overleg met Theo aka 3dwildfire, heb ik een Elegoo Centauri Carbon 2 aangeschaft.

Bij 123 omdat ik daar dezelfde prijs kreeg als bij 3djack en de volgende dag geleverd. Dat laatste werd vakkundig de grond ingeboord door DHL. Wat een &^%$ firma is dat.
Maar vandaag kwam dan de bezorger de doos OP Z'N KOP bezorgen.
Verpakking en installeren verliepen prima. Wel wat ondersteuning van Theo gehad met name over koppelen van de printer aan netwerk met de slicer.
Eerste print uit de doos is prima gegaan.
Ik mis nog wel een stuk handleiding en heb dat ook meteen bij Elegoo neergelegd.

Maar wat een verschil.
Stevige metalen doos, auto bedleveling, camera en vier kleuren print optie.
Nu op zoek naar upgrades ;-)

Wat bewegend beeld bij het praatje:
oh niet dus, ik kan geen mp4 bestand invoegen.

Voor wie een omgebouwde Anet, Big Red, wil overnemen mag zich melden via pm.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Elegoo Centauri Combo 2
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Tja, de vooruitgang blijft lonken. En als je het eenmaal geproefd hebt dan is het andere allemaal nostalgie geworden. Heel leuk om aan terug te denken, maar het nieuwe spul geeft je wel heel wat meer voldoening als je naar de resultaten en mogelijkheden kijkt. Het is een kwestie van tijd, maar dan gaan de meesten toch over stag. Of je moet bijna nooit printen natuurlijk. Veel plezier met je nieuwe aanwinst en we zien de resultaten wel een keertje verschijnen.

MP4 kun je insluiten door ze eerst op een externe server te plaatsen en die hier te linken. Je kunt ook je eigen YouTube kanaal gebruiken.
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
3DWim
Netherlands

Bericht door 3DWim »

Vernieuwen is een combinatie van dingen:
Techniek snelt vooruit.
Tijd die je in printen en ontwerpen wil steken en niet in het afstellen van je printer.
Nieuwe materialen die de markt overstromen en die andere hardware eisen stellen.
Kleuren printen.

De omslag kwam al met de kleine Weistek. Eenvoudige 15x15cm printer, alleen basisinstellingen in de slicer. Geen heatbed, wel later ingebouwd.
Gewoon file erin en gaan.
BigRed kan dat ook wel maar toch met wisselend succes.

Qua mp4 bestanden: ik snap de omweg maar dat is dus niet slepen en invoegen van een normaal file format.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Elegoo Centauri Combo 2
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

3DWim schreef: 10/06/26, 21:13 Wat bewegend beeld bij het praatje:
oh niet dus, ik kan geen mp4 bestand invoegen.
Fixed normaliter. Maximum bestandsgrootte van 50MB blijft wel van toepassing. Voor groter is externe link (vb youtube) wel aangeraden. Youtube clips worden automatisch verwerkt in de berichten.

En yup, moderne printers boren oude dingen de grond in de dag van vandaag. Ware het niet van de ombouw naar klipper van m'n CR10 Max puur om te zien of het kon en een paar kleine prints heeft dat ding geen dag meer gedraaid na de aankoop van m'n X1C destijds.
Bambulab X1C + 4 AMS | TE KOOP

PrusaXL 5 Toolhead Edition
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Gefeliciteerd met je nieuwe printer Wim , na de Anet A6 en de Weistek gaat er wel een hele andere wereld open .
Suc6 met de verkoop van je big red , ik hebt hier ook nog een partij onderdelen liggen van de prusa mk4s .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa Core One + .
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Het is volgens mij de beste keus die je op dit moment kunt maken voor het geld, ik heb dat ding mijn zoon ook aangesmeerd😉 (carbon 1), is gewoon erg goed, ik zelf blijf nog wel aan het zelfbouwen/ontwerpen, geeft mij nog steeds meer voldoening, om alleen maar soms iets te printen hoef ik geen kant en klare te kopen, de prints die ik nodig heb zien er bij mij gewoon goed uit en inmiddels ook zonder veel gedoe, ik teken beneden in de woonkamer en schakel en stuur vanuit Orca slicer of Cura naar printers op zolder en volg ze via Mainsail en ingebouwde web cam, gaat 90% van de keren gewoon goed.
Groeten Hardy

Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 KLIPPER, MKS-ROBIN-nano via CanBus
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer