Orcabot v0.43 Onderwerp is opgelost

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Ondanks het drukke schema heb ik toch wat tijd gevonden om het prototype cold end cooler op de printer te monteren en er versie twee van de cold end cooler mee te printen. Zonder dat ik iets heb gewijzigd aan de instellingen of kalibratiewaarden kwam er voor het eerst een consistente print van de Orcabot. Het printbeeld is van de eerst tot de laatste laag hetzelfde, iets wat ik tot nu toe nog niet eerder heb gezien.

Hiermee lijken mijn vermoedens dat de Busha extruder een prima ding is bevestigd. Maar door het ontbreken van cold end koeling nooit zijn optimale prestaties kan leveren. Kan ik gaan doorborduren op het huidige concept en moet het ooit nog goed gaan komen met de printkwaliteit van de Orcabot

Afbeelding
Afbeelding
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

De aanhouder wint.👍
Groeten Hardy

Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 KLIPPER, MKS-ROBIN-nano via CanBus
PrintEngineer
Netherlands

Zeg dat, er zijn al wat uurtjes in gaan zitten. Toch is het wel jammer dat de Peltier oplossing het niet heeft gehaald, maar soms moet je ook akkoord gaan dat sommige ideeën in de prullenbak belanden.

Mijn vriend heeft intussen een aantal pogingen ondernomen om het koellichaam uit een stukje massief aluminium te draaien, maar heeft daar eigenlijk niet de juiste beitel-set voor. Dus ik heb hem vriendelijk bedankt voor alle moeite en ben alweer bezig met het volgende plan.

Het is eigenlijk een simpel ideetje; aluminium ringen van verschillende buitendiameters op elkaar stapelen (om en om). Het idee was snel geboren, maar nu nog aluminium carrosserieringen vinden met de juiste binnen- en buitendiameter. De crux bij dit plan is dat carrosserieringen vrijwel altijd van staal of RVS zijn gemaakt, en aluminium het exotische materiaal is in deze categorie. Dus heb ik nog maar weer eens een extra uitdaging voor mezelf gecreëerd
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Koop voor die vriend van jou gewoon een afsteek beiteltje op maat, zijn niet zo duur en toch ook wel makkelijk voor hem om in huis te hebben
Groeten Hardy

Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 KLIPPER, MKS-ROBIN-nano via CanBus
PrintEngineer
Netherlands

De kosten voor een paar beitels zijn het natuurlijk niet. Maar mijn vriend is volledig afgekeurd na een mislukte operatie en leeft van een klein inkomen. Hij is 100% iemand die niet afhankelijk wil zijn van anderen en het geeft hem meer voldoening wanneer hij het red om zelf zijn spulletjes bij elkaar te sprokkelen. En daarin respecteren we elkaar volledig en leven met het geven dat het draaien van het koellichaam niet is gelukt
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Als ik in zo'n situatie als jou vriend zit , zou ik blij zijn als ik dan iets van iemand krijgt dan kan ik hem mooi mee helpen .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa Core One + .

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Terug naar “3D-printer specifieke vragen”