Printer keuze

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 10 months en 5 days old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

304 is de effectieve prijs en dat wordt nog minder bij aankoop van 2 momenteel (dan gaat er nog 7% af). Ik heb gisteren de laatste 2 AMS aangekocht voor 565 incl btw en verzending. Klopt wel dat er momenteel wat langer gaat moeten gewacht worden, bij begin van de actie was de lead time nog 2 dagen, nu zijn ze gewoon uitverkocht. Als je der 1 bij 123 koopt betaal je 395, 1 bij BBL is 304 (334 als je verzending mee rekent), das 91€ goedkoper zonder verzending. Bij 2 zou je aan 800€ liggen en nu bij BBL maar aan 565 verzending incl. Das 235€ goedkoper of bijna een 3e AMS bij BBL.

Dan wacht ik liever wat als ik zo'n bedragen uitspaar
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
3DWim
Netherlands

Bericht door 3DWim »

Ch3vr0n schreef: 23/06/24, 11:45 Dan wacht ik liever wat als ik zo'n bedragen uitspaar
Ben ik met je eens. Maar als iemand nu niet eens twee van alles of 3 van alles kan bestellen , vanwege de toch forse investering, wat schiet iemand er dan mee op ?

Als ik drie bambu printers zou bestellen dan krijg ik zeker korting die ten opzichte van één aankoop fors kan zijn. Maar wat moet ik dan met die andere twee printers doen?
Natuurlijk kan ik gaan gokken en ze tegen een klein beetje winst hier weer te koop zetten. Alleen dat klein beetje winst, verzendkosten, risico's etc., weegt dat dan weer op tegen de eerste "winst"?
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Zels met 1tje scheelt het nog 61€, (304+30€ verzending) bij BBL vs 395 bij 123. Daar kan je gemiddeld 3+ rollen filament mee kopen. Mijn merk filament (Sunlu) koop ik praktisch nog uitsluitend op hun officiële webwinkel bij AlieExpress. Betaal ik tussen de 8-10€ per rol, en komt uit hun officiële depot in duitsland. Voor 60€ kan ik 7kilo bestellen, en gratis verzending.

Dergelijke dingen tellen ook. Uiteraard is het aan ieder de keuze, en veel hangt af van het beschikbare budget op het moment van aankoop. In mijn geval is er ook een BigTreeTech "Panda Revo" onderweg. Zit nu op het vliegtuig :)
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Frituurpan
Netherlands

Bericht door Frituurpan »

Rob52 schreef: 21/06/24, 18:43 Hier vind je mijn stukje tekst dat je als leidraad kunt gebruiken. Ik hoop dat je er iets aan hebt. En zijn er nog vragen dan kun je die hier uiteraard stellen.
Bedankt voor de duidelijke link! Hier was ik al even naar op zoek (slecht gezocht), maar haal ik zeker informatie vanaf!
Wim62 schreef: 21/06/24, 20:47 Misschien hebt je hier wat aan .
https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-p ... =pei+plaat
En hier een lijst , welke plaat met welk plaat .
https://help.prusa3d.com/materials
Deze heb ik even opgeslagen, hier haal ik een groot deel van mijn openstaande vragen nog uit omtrent het printbed.

Ik zie ook al heel veel berichten langskomen omtrent de verschillende aanbieders en de mogelijke kosten. Dit is dus precies wat mij ook opviel. De site van Bambulab zelf oogt voordelig. Zij geven heel vaak aan dat er geen verzendkosten zijn, maar uiteindelijk zijn die een paar euro. Hierdoor is deze echter nog wel voordeliger (al komt er volgens mij nog wel BTW bij).
Ook heb ik langs zien komen dat ik dan wellicht beter kan gaan voor de "gewone" A1, deze heeft een groter printbed. Inderdaad, dit klopt, maar ben ik dan zoveel meer beperkt bij de A1? (tenzij je natuurlijk veel grotere modellen wilt maken)

Ik moet maar gewoon de knoop doorhakken i.p.v. alleen maar meer vragen stellen.

Wel alvast bedankt voor alle informatie! :D
→ Rogier
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in