Printer keuze

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 10 months en 5 days old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Frituurpan
Netherlands

Printer keuze

Bericht door Frituurpan »

In de zoektocht om mijn eerste printer aan te schaffen, raak ik toch steeds een beetje aan de twijfel (vast een bekend probleem).
De bestelling heeft al een paar keer in het winkelmandje gestaan, maar het aanschaffen is nog niet gebeurt. Is dit tenslotte toch wel het juiste model om mee te beginnen, wordt het hiermee niet gelijk heel complex om in deze wereld te stappen en heb ik hiermee alles om de eerste printjes te kunnen maken?

Het doel van de printer is eigenlijk om kennis te maken met het zelf 3d printen, wat vervolgens zal uitbreiden in wat handigheidjes printen voor het opbergen van schroefjes etc, leuke kleine probeerseltjes, maar ook wat leuke handigheidjes/gadgets voor op bijvoorbeeld mijn bureau (telefoon-/ horlogestandaard of iets voor bijvoorbeeld visitekaartjes).
Wat ik ermee wil maken is dus vrij breed, maar zijn zeker geen grote dingen. Dit zou wellicht iets voor de toekomst kunnen zijn.
Mijn ontwerp-kunsten zijn namelijk ook nog niet heel ver.

De printer die ik hierboven omschrijf is eigenlijk de Bambulab A1 Mini met AMS Lite en heb ik het idee dat voor mijn doel PLA het handigste is om mee te beginnen. Aangezien deze printer nu een aantal keer naar voren is gekomen, ga je je toch een beetje blind staren naar dit model (en deze prijsklasse). Alleen de vragen die ik mij vervolgens stel zijn; Is dit wel een juiste printer voor wat ik wil? Heb ik na het aanschaffen van deze printer alles in huis om een testmodel te maken of heb ik bijvoorbeeld nog een ander printbed nodig (of is het sowieso handig om extra te bestellen). Vooral over het laatstgenoemde kan ik heel weinig vinden.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
→ Rogier
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Ik denk dat de Bambulab A1 geen verkeerde keuze is , het is een plug & play printer maar daar is niets mis mee .
Niet iedereen houd van sleutelen aan een printer .
En wat betref het printbed , bij alia expres hebben ze een keur en keuze hierin Ik zelf hebt er ook hier een gekocht en ben er zeer tevreden over .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Frituurpan
Netherlands

Bericht door Frituurpan »

Bedankt voor je reactie Wim.
Nu is er volgens mij ook voor een printbed best wat keuze. Welke heb ik hier dan voor nodig? Dit gedeelte is voor mij nog redelijk onduidelijk.
→ Rogier
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

De keuze van een printer is persoonlijk en kan echt alle kanten op. Sinds "kort" is er de Bambu Lab en die is wel het neusje van de zalm. Maar als je echt iets wilt leren van 3D-printers en het 3D-printen dan is het meeste denkwerk bij de Bambu Lab al voor je gedaan. Er hangt ook wel een heel ander prijskaartje aan. Ik ben begonnen met een printer van 109 euro die je zelf in elkaar moest zetten. Heel veel aan verbouwd en veel van geleerd. Toen bestonden de meer geavanceerde printers nog niet voor hobbyisten. Ik heb voor wat algemene informatie een opsomming gemaakt die je als leidraad kunt gebruiken. Maar hij is zeker niet compleet. Als ik nu een nieuwe zou kopen zou het waarschijnlijk een Bambu Lab worden, maar de ervaring heb ik wel met andere printers opgedaan die ik daarmee waarschijnlijk niet zou hebben gekregen.

Hier vind je mijn stukje tekst dat je als leidraad kunt gebruiken. Ik hoop dat je er iets aan hebt. En zijn er nog vragen dan kun je die hier uiteraard stellen.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Frituurpan schreef: 21/06/24, 18:25 Bedankt voor je reactie Wim.
Nu is er volgens mij ook voor een printbed best wat keuze. Welke heb ik hier dan voor nodig? Dit gedeelte is voor mij nog redelijk onduidelijk.
Misschien hebt je hier wat aan .
https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-p ... =pei+plaat
En hier een lijst , welke plaat met welk plaat .
https://help.prusa3d.com/materials
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Als je een Bambulab wil gaan aanschaffen heeft 123-3D.nl nu een leuke aanbieding https://www.123-3d.nl/BambuLab-Bambu ... .html
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Of toch maar deze aanbieding .
https://eu.store.bambulab.com/nl-nl/products/a1-mini

Ik vind 123 3D .nl de laatste tijd behoorlijk duur worden .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Yup, 123-3d is bijlange niet de goedkoopste hier. De officiële bambu store is goedkoper hier EN heeft meer artikelen in korting. 123-3D bijvoorbeeld heeft de losse AMS voor een X1 bijvoorbeeld in het aanbod https://www.123-3d.nl/BambuLab-Bambu-La ... 15716.html voor 395, diezelfde staat op de officiële website momenteel in korting voor 299, en staat ander permanent afgeprijs aan 365.

De officiële AMS hub (om 4 AMS te gebruiken), bij 123 is die 66€, bij BBl 50 (al is der mits een kleine print zelfs de A1 versie voor 5€ te gebruiken).

123 is op geen enkel vlak goedkoper

Toegevoegd in 2 minuten 35 secondes:
PrintEngineer schreef: 22/06/24, 16:18 Als je een Bambulab wil gaan aanschaffen heeft 123-3D.nl nu een leuke aanbieding https://www.123-3d.nl/BambuLab-Bambu ... .html
Diezelfde X1 staat bij BBL momenteel 67€ goedkoper
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
3DWim
Netherlands

Bericht door 3DWim »

De AMS staat bij BBL nu op 304,00 met de opmerking dat de werkelijke prijs nog kan veranderen. Maar ik zie helemaal geen bestelknoppie dit in tegenstelling tot de rollen die ik extra kan kopen.
Dus wat wordt de uiteindelijke prijs en wanneer wordt er geleverd is ook een keuze.
Als 123 volgende week kan leveren en bbl pas ergens na de 26e dan telt dat ook mee.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

304 is de effectieve prijs en dat wordt nog minder bij aankoop van 2 momenteel (dan gaat er nog 7% af). Ik heb gisteren de laatste 2 AMS aangekocht voor 565 incl btw en verzending. Klopt wel dat er momenteel wat langer gaat moeten gewacht worden, bij begin van de actie was de lead time nog 2 dagen, nu zijn ze gewoon uitverkocht. Als je der 1 bij 123 koopt betaal je 395, 1 bij BBL is 304 (334 als je verzending mee rekent), das 91€ goedkoper zonder verzending. Bij 2 zou je aan 800€ liggen en nu bij BBL maar aan 565 verzending incl. Das 235€ goedkoper of bijna een 3e AMS bij BBL.

Dan wacht ik liever wat als ik zo'n bedragen uitspaar
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in