Keuzestress (welke printer)

ANYCUBIC kobra 3 Combo óf Bambu Lab A1 3D-printer Combo

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 7 months en 2 days old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Lan only mode ;) https://wiki.bambulab.com/en/knowledge- ... e-lan-mode

Neveneffect: geen live cam via app, de stream gaat via hun servers
Bambulab X1C + 4 AMS

PrusaXL 5 Toolhead Edition

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
3DWim
Netherlands

Bericht door 3DWim »

Ch3vr0n schreef: 01/11/24, 14:54 Neveneffect: geen live cam via app, de stream gaat via hun servers
Dat had ik ook al gelezen als nadeel: als je gewoon printen wil, heb je altijd hun server nodig. Kost niks (?) maar wat zit er achter?
Het kost in principe de maker geld, veel geld, dus wat doen ze met je data?
Ik geloof niet in "gratis" als ik iets gratis krijg, of eigenlijk moet aanpakken, zonder dat de gever er iets aan gaat verdienen.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Als je gewoon wil printen heb je hun server niet nodig, da's net die kan only mode. Gewoon via sd

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Bambulab X1C + 4 AMS

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
3DWim
Netherlands

Bericht door 3DWim »

Ch3vr0n schreef: 02/11/24, 11:34 Als je gewoon wil printen heb je hun server niet nodig, da's net die kan only mode. Gewoon via sd
Ja ok, maar dan verlies je dus functionaliteit: printen via wifi, internet vanaf waar dan ook ter wereld.
Als ik een webcam installeer en via mijn router naar de wereld forward dan heb ik verder niemands server nodig. Alleen een provider. Als ik voor 1000plus euro een printer koop dan verwacht/wil ik geen restricties op functionaliteit.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
NineLizards
Netherlands

Bericht door NineLizards »

Ch3vr0n schreef: 01/11/24, 14:54 Lan only mode ;) https://wiki.bambulab.com/en/knowledge- ... e-lan-mode

Neveneffect: geen live cam via app, de stream gaat via hun servers
Voor hen technisch onderlegd ;-) ik denk dat je middels een RTSP wel een stream kunt maken, maar da's niet echt gebruikersvriendelijk :-)
Bambu Labs X1C + Ams / Dremel 3D20
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Rtsp voor Bambu Labs is inderdaad ook mogelijk

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Bambulab X1C + 4 AMS

NineLizards
Netherlands

Bericht door NineLizards »

3DWim schreef: 02/11/24, 12:24
Ch3vr0n schreef: 02/11/24, 11:34 Als je gewoon wil printen heb je hun server niet nodig, da's net die kan only mode. Gewoon via sd
Ja ok, maar dan verlies je dus functionaliteit: printen via wifi, internet vanaf waar dan ook ter wereld.
Als ik een webcam installeer en via mijn router naar de wereld forward dan heb ik verder niemands server nodig. Alleen een provider. Als ik voor 1000plus euro een printer koop dan verwacht/wil ik geen restricties op functionaliteit.
Je hebt helemaal gelijk, maar helaas is dit waar Bambu voor gekozen heeft. Ik vind het ook een verschrikking, maar zolang het maar niet een 'stoelverwarming via abbonnement' a la BWM is, kan ik het hebben :-)
Bambu Labs X1C + Ams / Dremel 3D20
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in