Gewoon een genot om hiermee te werken totdat enkele dagen geleden er een probleem ontstond.... De machine print een x-aantal regels en ineens houd de toevoer van het filament op.
Eerste gedachte was...da's de extruder die hem ophangt....na een korte inspectie bleek dat ook het geval dus ff het probleem verhelpen zou je
denken....niks is minder waar, het probleem was hardnekkig...en om telkens de extruder eruit te halen is ook geen optie.
DUSSSS een nieuwe extruder gekocht en om het dan meteen goed te doen ook een setje nozzles..
Vol goede moed aan het werk.....en zowaar hij printte weer....efkes dan

Weer hetzelfde..enkele regels en dan geen filament toevoer....Maar nu bleek alles muurvast te zitten...filament niet meer "terug" te krijgen met de
NORMALE extrude methode...
Extruder losgeschroefd, maar was met geen mogelijkheid uit de kop te verwijderen...nog een keer extrude gedaan en zowaar, de extruder kwam netjes
naar boven via het filement als ware het een kabelbaan. Dus de extruder werkte naar behoren, maar het filament zit nu muurvast. Wat ik ook geprobeerd heb, zonder bruut geweld, krijg het probleem niet verholpen.
Omdat telkens de toevoer van filament stopt en de extruder naar behoren werkt denk nu dus dat de hotend al een tijdje bezig was om naar zijn grootje te gaan...dus dan maar dat ding bestellen en nu wachten op dat onderdeel.
Iemand toevallig bekend met dit probleem van de K1 Max, zo ja is mijn "oplossing/conclusie" juist en kan ik dit in de toekomst voorkomen.
Geen idee, maar ik zou het zomaar zelf veroorzaakt kunnen hebben.
Zou graag de ervaringen van andere K1 Max medegebruikers willen lezen...
M.v.g.
Evert